בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תנובה מוכרת קוטג' לצה"ל ב-3.84 שקלים

זאת, בעוד המחיר של החברה לרשתות המזון הוא 5.20 שקלים. תנובה: המוצר נמכר לצבא ללא עלויות שינוע, שיווק, אחסון והחזרות

תגובות

בעוד שתנובה טוענת כי היא כמעט אינה מרוויחה ממכירות הקוטג' לרשתות המזון, מתברר כי יש כאלה שקונים את הקוטג' בהרבה פחות. תנובה, שזכתה במכרז של משרד הביטחון, מוכרת גביע קוטג' לצבא ההגנה לישראל ב-3.84 שקלים, כולל מע"מ, ל-250 גרם. מחיר המחירון של תנובה לרשתות המזון עומד על 5.20 שקלים - 35% יותר.

לפני כשבוע נפתחה קבוצה בפייסבוק הקוראת להחרים את גבינת הקוטג' עקב עלייה במחיר של 39% בשנים האחרונות. היום נמכר קוטג' בחנויות המזון במחיר ממוצע של 7.5-7 שקלים. עד כה מונה הקבוצה מעל 97 אלף איש. בינתיים מדווחות רשתות המזון על ירידה ניכרת במכירות הקוטג' ורשתות רבות - בהן שופרסל, מגה, כמעט חינם, חצי חינם ואבא ויקטורי - יצאו במבצעים חד-צדדיים להורדת מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה ל-4.5 עד 5.5 שקלים.

מתנובה נמסר בתגובה כי "תנובה זכתה לפני שנתיים בחלק קטן מהמכרז של משרד הביטחון לאספקת 600 טונות גבינת קוטג' בשנה. מדובר במוצר שנמכר ללא עלויות שינוע, לוגיסטיקה, סדרנות, קידום מכירות, שיווק, אחסון והחזרות. לכן לא מדובר במוצר זהה וההשוואה למחירים לקמעונאים לחלוטין אינה נכונה".

במקביל לסערה הציבורית על עליית מחירי המזון, הודיעה אתמול קבוצת אסם כי לא תעלה את מחיריה בשבוע הבא, כמתוכנן ותדחה את העלייה לאחרי החגים. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים הודיעה לרשתות השיווק על העלאת מחירים של 10%-4% החל מיולי. מחירי החטיפים של אסם, בהם במבה וביסלי, צפויים היו להתייקר ב-4%; מחירי מאפים מתוקים, דוגמת עוגת הבית, בשיעור של 5% וכך גם מחירי דגני בוקר של נסטלה. מחירי הקפה של נסטלה צפויים היו להתייקר ב-7% ושל סירופ ויטמינצ'יק ב-10%. מאסם נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר בחינת העניין בימים האחרונים והיא פרי היענות לרחשי לב הציבור ולתחושות שהביעו הצרכנים בישראל. אסם החליטה לספוג את העליות החדות במחירי חומרי הגלם, במחירי האנרגיה ובעלות העבודה".

גם חברת זוגלובק הודיעה כי היא מקפיאה את עליית המחירים שתכננה ל-1 ביולי בשיעור של 3.9%.



טעימות קוטג' בסניף רמי לוי בירושלים. צה"ל צורך 600 טונות קוטג' בשנה ותנובה היתה בין הזוכים במכרז



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו