בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המחאה נגד הרפורמה באוטובוסים הצליחה להחזיר את קו 45 למסלול

הרפורמה בגוש דן תיכנס מחר לתוקף. למתנגדים הצטרף ביה"ח שיבא בשל הכוונה לבטל קווים אליו

תגובות

תוצאות ראשונות לביקורת הגוברת נגד השינויים הצפויים במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, שתצא לדרך מחר. משרד התחבורה נכנע ללחץ של עיריית גבעתיים ושל תושבים וסטודנטים המתגוררים בעיר והודיע כי קו 45, המחבר בין גבעתיים לאוניברסיטאות תל אביב ובר אילן, ימשיך לפעול עד להשלמת סקר מקיף שייבחן את נחיצותו. שר התחבורה, ישראל כ"ץ בישר על כך אמש לראש עיריית גבעתיים, ראובן בן שחר. קודם לכן השיקה העירייה קמפיין נגד ביטול הקו תחת הכותרת "מי שם פס על הקו שלי?".

"ביטול הקו הסטודנטיאלי עלול לנתק את צעירי גבעתיים מהאוניברסיטאות", אמר בן שחר. הוא ציין כי קיבל מאות תלונות בעקבות הכוונה לבטל את הקו. אולם לא רק הסטודנטים מוחים ."זו זוועה, אין פתרון", אמר ירון דוד, תושב גבעתיים. "רוצים שאני אסע למרכז ת"א ומשם אחליף לאוטובוס לרמת אביב. מילא לקחת 2-3 אוטובוסים, אבל לעשות עיקופים?". יש לציין כי בימים הקרובים לא יופעל קו 45 מאחר שלא נערכו לכך שהוא לא יבוטל, אולם הוא צפוי לשוב למסלול בתוך כמה ימים.

למתנגדים לרפורמה הצטרף אתמול גם בית החולים שיבא בתל השומר המוחה אף הוא על הכוונה לבטל את קו 45 אך גם שני קווים נוספים - 35 ו-64 ולשנות את מסלוליהם של הקווים 7 ו-143, המובילים אליו ממקומות שונים בגוש דן. מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, כתב לשר התחבורה כי "מהפיכת התחבורה" מהווה פגיעה קשה בציבור מטופלי ועובדי המרכז הרפואי. "הצעד לא תואם עם אף בעל תפקיד בבית החולים. הפגיעה תהיה קשה ומורכבת בעיקר במעוטי הכנסה, בקשישים, בחולים עם ניידות מוגבלת, בהורים מרובי ילדים, בחולים אונקולוגיים ובחולים עם מחלות כרוניות", הזהיר רוטשטיין.

בינתיים, גוברת הביקורת על התוכנית באזורים רבים בגוש דן, ובשכונות המשתלה ובתוכנית ל' שבצפון תל אביב מתכוונים למחות מחר. "אנחנו לא מוכנים שייכנסו 90 אוטובוסים ביום לשכונת המשתלה", אומרת מיכל פרנקל, יו"ר ועד השכונה. "אנחנו לא מוכנים בכלל שייכנסו אוטובוסים גדולים - בגלל הילדים, בגלל זיהום אוויר, בגלל איכות חיים, בגלל שהשכונה לא בנויה לזה".

בקרב נוסעי התחבורה הציבורית היה אתמול בלבול רב באשר לשינויים הצפויים וקשה היה למצוא מי שישבח אותה. "לא מוצא חן בעיני שמעכשיו כדי להגיע מהבית לדיזנגוף אני צריכה שני קווים", אמרה תושבת רמת גן, דינה בלולו, שנוסעת לעיתים תדירות בקו 62, שעתיד להתבטל. "אומרים לי לא תשלמי על שניים - אבל עד עכשיו גם לא שילמתי על שניים, הייתי צריכה רק קו אחד".

ראש מינהל תחבורה ציבורית בנתיבי איילון, רותי אמיר, המשמשת ראש צוות המתכננים של הרפורמה, דוחה את הביקורת על כך שלא נועצה מראש בגורמים רבים. "אני לא מצאתי דוגמה בעולם שעשו בתוכנית תחבורה ציבורית הליך שיתוף ציבור קלאסי. לכל בן אדם יש צורך שונה. אף פעם לא תרצה את כולם", היא מסבירה ומספרת כי קיימה בשנה החולפת כ-70 מפגשים עם תושבים והטמיעה מאות הערות.

משרד התחבורה מסר בתגובה לטענות בית החולים שיבא כי "מדובר בטענות חסרות כל שחר, שכן הקשר לבית החולים רק משתפר בתוכנית עבור תושבי גוש דן. לשם המחשה, קו 139 העובר במרכז תל אביב ובדרום רמת גן אשר יופעל בתדירות גבוהה ועד חצות. קו 143 היוצא בתדירות גבוהה ושעות פעילותו הוארכו ישרת את תושבי חולון ובת ים להגעה לבית החולים".

באשר לטענות תושבי שכונת המשתלה נמסר כי "על פי הסיכום עם עיריית תל אביב, קו 22 החדש יכנס לשכונה אחת לשעה, על פי בקשה מפורשת של בית האבות בשכונה, שבו יותר מ-300 חוסים ו-100 עובדים, הרוצים שירות".




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו