בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האוטובוסים בירושלים הופנו לרחוב אגריפס, אך הם אינם יכולים לפנות אליו

הסדרי התנועה החדשים במרכז העיר נכנסו לתוקפם היום, אולם ברגע האחרון התברר כי האוטובוסים המפרקיים אינם יכולים לעבור בצומת מרכזי מבלי לעלות על המדרכה או לפלוש לנתיב הנגדי

תגובות

לאחר שנים של הכנות ותוכניות נאלצו אנשי משרד התחבורה ועיריית ירושלים לשנות ברגע האחרון את הסדר הנסיעה של האוטובוסים בשוק מחנה יהודה, לאחר שגילו שהאוטובוסים הארוכים אינם מסוגלים לפנות באחד הצמתים החשובים במרכז ירושלים.

היום (ראשון) נכנס לתוקפו הסדר התנועה החדש במרכז ירושלים, על פיו בוטלה כל התחבורה ברחוב יפו, צירה הראשי של הבירה, והאוטובוסים הופנו לרחוב אגריפס - הציר המרכזי של שוק מחנה יהודה. רחוב יפו ישמש מעתה לנסיעות המבחן של הרכבת הקלה שתתחיל לפעול באופן מלא רק בקיץ. ההסדר החדש נתקל בהתנגדויות רבות מצד תושבי מרכז העיר וסוחרי שוק מחנה יהודה, שחששו מבריחת קונים מהאזור.

הסוחרים ואיתם נהגי אגד הזהירו לפני מספר שבועות ב"הארץ", כי האוטובוסים המפרקיים, הארוכים יותר מהרגיל, לא יצליחו לא יכול לפנות מרחוב כי"ח לרחוב אגריפס וכי הדבר יגרום לא רק לבעיות תחבורה קשות אלא לסכנת חיים להולכי הרגל הרבים ברחוב.

במשרד התחבורה ובעירייה ביטלו את החששות האלו וטענו כי הצומת תוכנן מחדש כדי לאפשר את מעבר האוטובוסים. אלא שביום שישי האחרון בצהריים כאשר ראשוני האוטובוסים החלו לנסוע על פי ההסדר החדש, גילו אנשי העירייה, משרד התחבורה והמשטרה, כי הצומת, כפי שתוכנן, אכן לא עביר לאוטובוסים. האוטובוס הראשון שהגיע נאלץ לתפוס את כל המסלול הנגדי כדי להסתובב. זמן קצר לפני כניסת השבת הוזעקו למקום פועלים מצוידים בפחיות צבע ששינו במהירות את המסלולים ולמעשה ביטלו חלק ממסלול נוסף שהיה אמור להיות במעלה רחוב אגריפס, כדי לאפשר לאוטובוסים להסתובב. העבודות לשיפור הצומת צפויות להימשך גם היום אחרי הצהריים.

בביקור במקום היום, לאחר השינוי, נראה היה כי רוב נהגי האוטובוסים המפרקיים עדיין לא מצליחים לפנות במסלולם, והם נאלצים לבחור אם לעלות עם אחד הגלגלים על המדרכה ולסכן את הולכי הרגל או לפלוש למסלול הנגדי, לעכב את התנועה ולהסתכן בהתנגשות עם אוטובוסים שבאים ממול.

"יש בלגאן, כאוס אחד שלם", אמר אילן, מבעלי דוכן הבורקסים שנמצא בלב הצומת הבעייתי. "הצומת הזה קטן מדי והוא לא יכול להכיל כמות כזו של אוטובוסים. הקונים מבולבלים וזיהום האוויר שנוצר פה יקצר לנו את החיים ב-30 שנה".

"הם הכינו תוכניות שסותרות את המציאות", אמר יו"ר הוועדה הפיזית במנהל קהילתי לב העיר, תומר קאופמן. "קצין במשטרה אמר לי שהוא לא ישן בלילה מהפחד למה שיקרה עם הולכי הרגל. קצין אחר אמר לי שהנפגעים שיהיו הם 'תג המחיר' של הרכבת הקלה". ביום שישי, זמן קצר לאחר הפעלת ההסדר, כבר נפגעה הולכת רגל, עובדת של אחד מהדוכנים שנפצעה באורח קל.

שמוליק אלגרבלי, דובר צוות תוכנית אב לתחבורה, גוף המשותף לעירייה ומשרד התחבורה, שמנהל את התחבורה בבירה אמר בתגובה: "בבדיקות שביצענו לפני כחודשיים עברו שם גם אוטובוס רגיל וגם אוטובוס מפרקי. אך ביום שישי כשהזרמנו אוטובוסים בתפוקה מלאה התברר שקצב המעבר בצומת הוא איטי מידי לכן הוחלט בו במקום להרחיב מעט את התוואי על חשבון הנתיב הנגדי. מדובר באחד מהסדרי התנועה המורכבים ביותר שבוצעו אי-פעם במדינת ישראל, שכולל שינוי תוואי של 21 קווים וכמעט אלף אוטובוסים ביום. ההסדר החדש מפוקח על ידי שבעה מהנדסי תנועה שיושבים במהלך כל היום ומנהלים את התנועה ממרכז השליטה העירוני".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו