בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיריית י-ם תקטין את פארק המסילה על חשבון בית צפאפא

2תגובות

את חגיגת ט"ו בשבט לפני שנה בחר ראש העיר ירושלים ניר ברקת לערוך יחד עם תושבי דרום העיר בשטח בו מתוכנן לקום פארק עירוני גדול הידוע בשם פארק המסילה. הפארק, שהוא פרי יוזמה של מאבק ציבורי ארוך ומוצלח, מתוכנן להיבנות על מסילת הרכבת הישנה שחצתה את ירושלים, מאזור מלחה ועד לתחנת הרכבת הישנה בקצה רחוב עמק רפאים.

"המחויבות של עיריית ירושלים לא מוטלת בספק. נכנסים לתהליך תכנון החלק הדרומי. בשיתוף פעולה ובשקיפות מוחלטת נוכל לקדם את האזור שלכם", התחייב ברקת בטקס הנטיעות. אלא שביום חמישי האחרון אישרה מועצת עיריית ירושלים העברת תקציב לטובת תכנון כביש על חלק מהפארק. החלק שאמור להיסלל ככביש הוא זה הסמוך לשכונת בית צפאפא הערבית. בכך, טוענים התושבים, העירייה מפרה את ההתחייבות להקמת הפארק וגם את ההתחייבות לשקיפות ולשיתוף פעולה עם הציבור.

הפארק, כמו מסילת הרכבת אמור היה לחצות שלוש שכונות בדרום ירושלים - המושבה הגרמנית, שם כבר החלו עבודות על טיילת ושביל אופניים שישתלבו בעתיד עם הפארק, שכונת קטמונים, שם נמצא הפארק בשלבי תכנון והכפר הערבי בית צפאפא. אלא שעל פי ההחלטה משבוע שעבר, הקטע שסמוך לבית צפאפא יבוטל ובמקומו ייבנה כביש רחב של 4 מסלולים, שישרת את באי אזור התעשייה תלפיות. "זאת אפליה ברורה בין השכונות", אומר יו"ר הוועד למען פארק המסילה ותושב הקטמונים, הפרופ' קימי קפלן.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי לאורך המסילה הישנה עתיד להיבנות קו הרכבת הקלה העתידי של העיר, הקו הכחול. "במקביל יימשך פיתוח הפארק הציבורי ושבילי האופניים המתוכננים במקום, מאזור החאן ועד הקטע המכונה הברך, בכניסה לאזור התעשייה תלפיות. על השטח הזה יוקם פארק המסילה לטובת תושבי השכונה וירושלים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו