בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גידול של 50% בתאונות אוויריות ב-2010

על פי דו"ח של משרד התחבורה, בשנה שעברה התרחשו 52 תאונות כלי טיס בהן נהרגו שלושה בני אדם. מספר התקריות החמורות הוכפל ועמד על 82

4תגובות

שנה רעה לתעופה האזרחית בישראל. ב-2010 נרשם גידול דרסטי של כ-50% בתאונות כלי טיס. בשנה שעברה התרחשו 52 תאונות אוויריות לעומת 35 תאונות אוויריות ב-2009, כך עולה מהסקירה השנתית של תאונות ותקריות חמורות בתעופה האזרחית של חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, שהגיע היום (חמישי) ל"הארץ".

על פי הדו"ח החמור, חלה עלייה גם במספר התקריות החמורות והן טיפסו ל-82 תקריות
חמורות, בהשוואה ל-42 עליהן דווח ב-2009, כלומר כמעט הכפלה של מספר האירועים.

למרבה המזל, על אף הגידול במספר התאונות, לא עלה מספר ההרוגים. ב-2010 נהרגו שלושה בני אדם ו-25 נפצעו, לעומת שבעה הרוגים ו-16 פצועים ב-2009. עם זאת חלה עלייה של 66% במספר כלי הטיס שנהרסו כליל.

קמינסקי ירון

הדו"ח מפרט את פילוג התאונות שהתרחשו. בתעופה המסחרית (הובלת נוסעים ומטען) אירעו שש תאונות, ארבע מתוכן אירעו על הקרקע, לעומת שלוש תאונות בשנה הקודמת; בתעופה הכללית, אירעו שבע תאונות, כמו ב-2009, אך היתה עלייה חריפה של פי שלושה בכמות התקריות החמורות.בתעופה הספורטיבית ככלל, חלה עלייה משמעותית של 52% במספר התאונות: 35 תאונות ב-2010 לעומת 23 ב-2009 כאשר בתאונות רחיפה, גלישה ודאייה, נרשם גידול של 170% למול ירידה של כ-30% באווירונים זעירי משקל. בכלי טייס שאינם רשומים, דווח על 21 תאונות ב-2010 לעומת 9 ב-2009, עלייה משמעותית של 133%; בתעופה החקלאית ארעו שלוש תאונות ב-2010 לעומת שתיים בשנה קודם לכן. גם בדיווח על אירועי הבטיחות לחוקר הראשי חלה עלייה של 11%.

"במיון הגורמים העיקריים להתרחשות התאונות והתקריות החמורות, ניכרת עלייה גדולה
מאוד, בכמות התאונות והתקריות החמורות, שסיבתן חריגה מנהלים", נכתב בדו"ח. "עלייה זו, מיוחסת בעיקר לאירועי תעבורה אווירית ומקורה, הן במגבלות ובאילוצים האובייקטיבים והן במודעות הגבוהה לדיווח שיש בתחום זה אצל הפקחים והטייסים", קבע החוקר בדו"ח השנתי.
 

אסייג אילן


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו