בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

3,000 בני אדם הפגינו בג'לג'וליה נגד הפקעת אדמות

המפגינים מוחים על תכנית רכבת ישראל להפקיע 700 דונם משטחי הכפר. המשטרה סגרה את דרכי הגישה ונמנעה מלהכנס פנימה בכדי למנוע חיכוך

21תגובות

כ-3,000 בני אדם השתתפו היום (שבת) בהפגנה ועצרת שנערכה בג'לג'וליה שבמשולש, במחאה על תכנית להפקיע 700 דונם משטחיו החקלאיים של הכפר. זאת, במסגרת יוזמה של משרד התחבורה ורכבת ישראל להקים מתחם אחסנה ואחזקה לרכבת שם.

העצרת התקיימה על פי החלטת ועדת המעקב של ערביי ישראל, הוועד העממי והמועצה המקומית בג'לג'וליה. המפגינים לא יצאו את תחומי ג'לג'וליה, ואילו המשטרה שהציבה מחסומים בכניסה לכפר נמנעה מהלכנס פנימה כדי להמנע מחיכוכים. המארגנים מצדם שמרו על השקט ומנעו אלימות וחיכוכים עם כוחות הביטחון.

איאד ראבי, חבר הוועד העממי בישוב, אמר כי התכנית של הרכבת מביאה להפקעת כ-80% מהעתודות של הקרקע החקלאית של ג'לג'וליה ומחסלת כל סיכוי להרחיב את היישוב. "טוענים כל הזמן שמדובר באחת החלופות שנבדקות להקמת המתחם, אבל ההערכה שלנו היא שברכבת ובמשרד התחבורה יבחרו בפתרון הקל מבחינתם והרע מבחינת תושבי ג'לג'וליה" אמר ראבי.

יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד זיידן, אמר כי התכנית בג'לג'וליה היא המשך למדיניות כיתור היישובים הערבים ומניעת הרחבת שטחי השיפוט ותכניות המתאר, כדי למנוע כל אפשרות לפתח את הישובים בצורה המתבקשת.

לפני שבועיים התקיים בג'לג'וליה יום עיון שבו הוצגו תכניות חלופיות שיכולות לתת מענה לצרכי הרכבת במקומות אחרים, על אדמות מדינה ולא אדמות פרטיות של התושבים. התכניות החלופיות הוכנו על ידי מומחים ואנשי מקצוע בראשותו של ד"ר יוסוף ג'ברין, מתכנן ערים, והן הועברו למשרד התחבורה ולרכבת.

תחום השיפוט של ג'לג'וליה כולל היום 1,700 דונם, 800 מתוכם הם השטח הבנוי של היישוב, שבו חיים כ-10,000 תושבים. בחודש יולי האחרון שלח ראש המועצה המקומית, ג'אבר ג'אבר, מכתב לשר התחבורה ישראל כץ והזהיר מפני השלכות התוכנית. לדברי ג'אבר, ג'לג'וליה סובלת זה שנים ממחסור חריף בקרקע למגורים או לחקלאות, והשטחים המיועדים להפקעה מהווים 80% מעתודות הקרקע החקלאית של ג'לג'וליה.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "החברה בוחנת ביחד עם ועדת התשתיות הלאומיות (ות"ל) פתרונות אפשריים למתחמי התפעול של הרכבת, היות ואלה קריטיים לפיתוח רשת המסילות ולקליטת הרכבות החדשות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו