בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נתב"ג: מטוס קיבל אישור לנחות במסלול של מטוס ממריא

יום לפני דיון בכנסת בדו"ח המבקר על מצב התעופה: שני מטוסים, האחד של חברת תעופה אוקראינית והשני של ישראייר, התקרבו בצורה מסוכנת זה לזה

16תגובות

אירוע טיסה חמור התרחש הבוקר (שני) בשמי המדינה, יום לפני שוועדת הכנסת לביקורת המדינה תתכנס מחר כדי לדון ביישום המלצות מבקר המדינה בנושא בטיחות התעופה האזרחית מספטמבר 2010. האירוע החמור אירע בשמי נתב"ג: שני מטוסי נוסעים התקרבו הבוקר בצורה מסוכנת אחד לשני. מטוס של חברת התעופה האוקראינית איירוסוויט קיבל הנחיה לבצע גישה לנחיתה במסלול שבו מטוס ישראייר קיבל אישור המראה.

פקח הטיסה הבחין בקרבה הרבה בין המטוסים והורה למטוס איירווסוויט להפסיק את גישתו לנחיתה, ולטפס בחזרה לגובה. במהלך הטיפוס התקרבו המטוסים מתחת לתקן המותר. האירוע נמצא בחקירת גורמי התעופה המוסמכים.

דיון ועדת הכנסת מחר נוגע בין היתר להחלטת מינהל התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA) להוריד את דירוג בטיחות התעופה של ישראל לקטגוריה 2, המאפיינת מדינות נחשלות. זאת מפני שרשות התעופה האזרחית כשלה בעמידה בתקנים בשמונה תחומים שונים.

היום דווח על אירוע חמור נוסף שהתרחש בשדה התעופה חיפה לפני יותר מחודש. מטוס פרטי מדגם ססנה 172 נחת על המסלול ללא אישור, בשעה שכלי רכב שונים שהו עליו. החוקר הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רז) רזצ'יק, קבע בדו"ח בנוגע לתאונה כי טייס ותיק הצטרף, לבקשת טייס פרטי שלא טס זמן רב, כטייס ביטחון בתרגולת הקפות. בהקפה השלישית, נחלץ טייס הביטחון לסייע בקשר הרדיו לטייס מטוס אחר, לדבר עם הפקח במגדל. בסיומה של אותה התקשרות נחת הטייס המטיס שלצדו, ללא שביקש או קיבל מפקח המגדל אישור לנחות.

תוך כדי שהם התארגנו להמראה חוזרת, התברר כי המחסום שנועד למנוע מעבר כלי רכב על המסלול בזמן תנועת מטוסים - פתוח, ומכוניות חוצות את מסלול ההמראה. הדו"ח קבע כי הגורמים האחראיים ובהם רשות שדות התעופה וחיל האוויר האחראי על שדה התעופה מודעים לבעייתיות זה זמן רב, אך לא טרחו לטפל בליקוי הבטיחותי החמור. עוד הוטלה אחריות ישירה על פקח הטיסה במגדל ועל הטייס-מפקד שישב במטוס הססנה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו