בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מתיחת פנים לרחוב שינקין בתל אביב: עשוי להפוך למדרחוב בסופי שבוע

בקרוב יחלו שיפוצים ברחוב, שיאפשרו להסב אותו למדרחוב ולאסור בו תנועת כלי רכב. בעלי העסקים: השיפוץ יפגע בנו וחנויות ייסגרו

19תגובות

עיריית תל אביב תתחיל לשפץ בעוד כמה שבועות את רחוב שינקין באופן שיאפשר להסב אותו בעתיד למדרחוב ולאסור בו תנועת כלי רכב. באופן דומה, תשפץ העירייה גם את רחוב שבזי בנווה צדק ואת שדרות וושינגטון בשכונת פלורנטין. השיפוץ ייעשה כך שהכביש יורכב ממרצפות קטנות ולא ייסלל באספלט. כמו כן, הרווח בין המדרכה לכביש ברחובות האלה יהיה מזערי.

בעירייה מבהירים כי טרם התקבלה החלטה להסב את הרחובות האלה למדרחוב ומבטיחים כי אם וכאשר תהיה כוונה כזו, הדבר ייעשה בשיתוף התושבים. שיחות עם בעלי עסקים ותושבים בשינקין מגלות כי האפשרות להפוך את הרחוב למדרחוב לפרקים, בסופי שבוע למשל, זוכה בינתיים לתמיכה רחבה למדי.

גם ברחובות האחרים התגובות חיוביות. אנשי העירייה מספרים כי בדיונים ראשונים שכבר התקיימו עם תושבים בנווה צדק, הביעו רבים תמיכה בהפיכת רחוב שבזי למדרחוב בסופי שבוע. רוח גבית יש גם ליוזמה להסב את שדרות וושינגטון למדרחוב באופן קבוע.

תצלום: view point

"רוב התושבים מאוד רוצים את זה", אומר ד"ר בני מאור, ראש מינהל בינוי ותשתיות בעיריית תל אביב. "תהיה להם שדרה שתהפוך את פני המקום. יותר בתי קפה, מסחר וגם פינה טובה לילדים לשחק בה, לא יתרוצצו עוד בין המכוניות", הוא מסביר.

נכון להיום המדרחוב היחיד בתל אביב הוא נחלת בנימין. בעירייה אומרים כי מאחורי המחשבה ליצור מדרחוב במקומות נוספים עומדת השאיפה להפוך עוד ועוד רחובות למרכז עירוני שוקק חיים. נוסף על כך, בעירייה שבים ומדגישים בחודשים האחרונים כי המדיניות העירונית מעדיפה הולכי רגל ורוכבי אופניים על פני הרכב הפרטי.

תצלום: מוטי מילרוד

העבודות ברחוב שינקין צפויות להימשך עד מארס 2013. הן יבוצעו בהדרגה בניסיון למזער את הפגיעה בתושבים ובבעלי העסקים. נוסף על ריצוף הכביש מחדש, הן כוללות חידוש של המדרכות, סלילת שביל אופניים דו סטרי לכל אורך הרחוב, התקנת עמודי תאורה דקורטיביים, נטיעת עצים ועוד. כמו כן יבוטלו כמה מקומות חניה.

עו"ד עפר שחל, יו"ר התאגיד העירוני "אחוזות החוף" האמון על שיפוץ שינקין, מדגיש כי התוכנית גובשה לאחר מחשבה רבה ובידיעה שמדובר בסמל. "זה לא רחוב רגיל, זה כבר מושג ואנחנו נוגעים בו. ודאי שזה מעורר מחלוקת. יש אנשים שתמיד יעדיפו לשמור את הקיים".

שיחות עם בעלי עסקים ברחוב שינקין מלמדות כי באופן כללי הם מברכים על השיפוץ, אך לרבים מהם יש חששות, הסתייגויות ובעיקר טענות לעירייה. "אני לא נגד השיפוץ, אבל העירייה לא באה לכיוון בעלי העסקים", אומר יוסי גופנגרט, בעל קפה לנצ'נר. הוא היה מצפה שהעירייה לכל הפחות תעניק לעסקים הנחות בארנונה בתקופת השיפוץ. "אתה היית בא לאכול באתר בנייה? הם אומרים ‘עוד שנה וחצי יהיה טוב'. מי יודע מה יהיה עוד שנה וחצי? חלק מהעסקים פשוט ייסגרו". בעלי העסקים מודאגים מכך שהשיפוץ ייעשה בבת אחת בקטע ארוך יחסית של הרחוב, יפגע בשגרת החיים של הרחוב, יגביל את נגישותו ויוביל לביטול מקומות חניה רבים.

תומר ירון, בעל חנות "משקפיים בשינקין", אמר כי "זה מאוד מבורך שנעשה איזשהו שינוי כי הרחוב נראה בשנים האחרונות ממש כמו פלורנטין או תחנה מרכזית. התחזוקה פה ממש גרועה. אבל כשזה מגיע לרחוב כזה זה צריך להיות מאופיין בצורה קצת יותר מכובדת, אחרת. זה הפנים של העיר".

עיריית תל אביב מסרה בתגובה לטענות בעלי העסקים כי "לאורך כל שלבי התכנון בוצע הליך שיתוף ציבור רחב היקף, כאשר העירייה עומדת בקשר עם התושבים והסוחרים לגבי הביצוע בפועל של העבודות. לגבי תעריפי הארנונה, כמו שלא יועלו התעריפים כאשר הרחוב יהיה חדש וערך העסקים יעלה, כך גם לא מורדים התעריפים כיום".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו