בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

משרד החינוך דוחה את העקרונות של המורים הערבים

30תגובות

המועצה הפדגוגית הערבית סיימה לגבש בימים אלו מסמך עקרונות תחת הכותרת "מטרות החינוך וההוראה של המיעוט הפלסטיני בישראל".

המועצה הפדגוגית הערבית, שחיברה את המסמך, הוקמה לפני יותר משנה על ידי 30 אקדמאים, בעידוד ראשי הרשויות הערביות ומטעם וועדת המעקב העליונה לענייני החינוך של ערביי ישראל.

בדברי ההקדמה למסמך נכתב בין היתר כי "כשאר אומות העולם, הם (הפלסטינים, ט"נ) ביססו את בנייתה של פלסטין בעיר ובכפר... אז אירעה הנכבה, אשר עודנה מתרחשת. מפעלה של התנועה הציונית להקמת בית לאומי ליהודים בפלסטין - באמצעות פעולות אלימות וגזעניות של הפחדה, עקירה, הרס, גזל וטיהור אתני - המיט חורבן על העם הפלסטיני. תהליך זה הביא להתהוותן של חוויות ושל זהויות פלסטיניות חדשות ומצטלבות, הן בתפוצות והן במולדת".

בן מלכי איציק

המסמך כולל גם 10 מטרות המהוות "צעד מעשי לעבר הגשמת ייחודיותו הלאומית, התרבותית והלשונית של המיעוט הפלסטיני בישראל" ובכוונת כותביו להפיצו בחברה הערבית והיהודית ולבתי ספר. בין המטרות המוצגות במסמך: "להעמיק את הזהות הערבית-פלסטינית כזהות לאומית הגאה בהישגיה התרבותיים ומקיימת קשר מתמיד ואפקטיבי עם העומק הערבי והאסלאמי שלה. זהות זו תהא מושתתת על לכידות בין בני העם הפלסטיני, על חיזוק הזיכרון והנרטיב הפלסטיניים... להנחיל את ערכי הדיאלוג עם האחר היהודי-הישראלי ואת החיפוש אחר אופק של חיים משותפים במולדת אחת, ללא שליטה או עליונות של אף צד".

באשר למטרות נכתב כי "מפעל חינוכי זה תכליתו מצד אחד להיאבק באפליה מצד המדינה ובהשלכותיה המכשילות על החברה הפלסטינית בישראל, ומצד שני זהו גם מאבק נגד אלימותם של דפוסי חשיבה והתנהגות מסוימים ונגד כמה מתחלואיה של החברה הערבית"

המדריך המקיף של עכבר העיר לתחילת שנת הלימודים

במשרד החינוך מסרו כי "המסמך לא הוגש לאישור גורמי המקצוע במשרד. לפיכך, לא ניתן לחומר אישור להילמד במערכת החינוך".

לדברי פרופ' מוחמד אמארה, יו"ר המועצה "אם משרד החינוך יתעלם ויסרב לנהל דיאלוג בעניין אז נקיים אותו בחוגים אחרים בחברה הישראלית".

חבר המועצה, ד"ר איימן אגברייה, אמר כי "אנו קוראים למשרד לאמץ את העקרונות ובכלל להכיר במועצה הפדגוגית הערבית. היא קמה כגוף אלטרנטיבי אזרחי בתגובה להתעלמות המשרד מהצורך בהקמת מועצה בתוכו ותחת פיקוחו, בדומה למועצה הפדגוגית של החינוך הממלכתי-דתי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו