בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יו"ר הוועדה שהכריעה לטובת הרכבת - ייצגה בעבר את הרכבת

בעיריית חיפה שוקלים לעתור נגד החלטת ועדת התכנון שלא לחייב שיקוע המסילה - בשל עברה של בינת שוורץ, כפרויקטורית מטעם הרכבת

12תגובות

בעיריית חיפה ובעמותה הסביבתית אדם, טבע ודין טוענים ל"טעם לפגם" בהתנהלותה של יו"ר מינהל התכנון במשרד הפנים, בינת שוורץ. לאחרונה הכריעה שוורץ לטובת רכבת ישראל במאבקה מול עיריית חיפה בעניין פרויקט חישמול הרכבת, על אף שעד לא מכבר שימשה פרויקטורית מטעם הרכבת.

הדיון האמור התקיים בשבוע שעבר בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע), ועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון, סביב תוכנית המתאר של חיפה. שוורץ, שהופיעה בעבר בפרוטוקולים שונים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה כנציגת רכבת ישראל, עמדה בראש הוועדה.

עיריית חיפה דרשה בדיון כי במסגרת פרויקט חישמול הרכבת, פרויקט ארצי שכבר אושר במועצה הארצית, תשוקע המסילה באזור חיפה בשל סמיכותה לחופי העיר, אך ברכבת התנגדו לבקשה בשל עלויותיה הגבוהות. שישה חברי ועדה תמכו בבקשת העירייה, מול שישה שהתנגדו, ושוורץ, שנמנתה עם המתנגדים, השתמשה ביכולתה כיו"ר הוועדה להכפיל את קולה, ובכך הכריעה את הכף. ראש עיריית חיפה, יונה יהב, העיר לשוורץ על עברה המקצועי עם רכבת ישראל, אולם הדיון התנהל כהרגלו.

בעירייה הביעו תמיהה נוכח השתתפותה של שוורץ בדיון בסוגיה ושימוש בקולה הכפול, וכעת הם שוקלים הגשת עתירה מינהלית כנגד ההחלטה. במקביל, צפוי בית המשפט העליון לדון בערעור נוסף שהגישה העירייה, הפעם על החלטת המועצה הארצית לאשר את החישמול העילי, זאת לאחר שעתירתם בעניין נדחתה בבית המשפט המחוזי.

ארכיון: תומר נויברג/ג'יני

לצדה של עיריית חיפה במאבק עומדות גם החברה להגנת הטבע ועמותת אדם טבע ודין, שחוששות מפגיעה נופית בחופי חיפה. ראש תחום התכנון באדם, טבע ודין, יעל דורי, מציינת כי אך לפני כחצי שנה השתתפה שוורץ בדיונים בסוגיית החישמול כנציגת רכבת ישראל מול העמותה. באדם טבע ודין ובתנועה לאיכות השלטון התנגדו למינויה של שוורץ לתפקיד עוד טרם אושר מינויה בממשלה, על רקע מעורבותה באישור פרויקט הולילנד כמתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים, ובכמה פרויקטים נוספים שלהם התנגדו ארגוני הסביבה.

"גם אם מבחינה משפטית, היועץ המשפטי של משרד הפנים אישר לשוורץ להיות בדיונים מהסוג הזה, יש בזה טעם מאוד גדול לפגם וחוסר תקינות ציבורית, אם לא חוקית", אומרת דורי. "ההשתתפות שלה בדיון היא פשוט שערורייה. זה גובל בעזות מצח וזלזול במערכת. היינו מצפים שהיא תמנע מעצמה להשתתף בדיונים שנוגעים לענייני הרכבת".

באדם טבע ודין סבורים כי אישור החישמול העילי, יביא לנתק מוחלט בין העיר לים. "זו בכייה לדורות וגזר דין מוות על חיפה כעיר ים", היא הוסיפה. "חיפה משקיעה מאמצים לחבר בין העיר לים, והחלום הזה ילך לאיבוד אם החישמול יקרה". לדבריה, "זה רק כסף, טכנולוגית זה אפשרי והמתכננים והכל קיים. זה פשוט עולה פי כמה ולא ברור כמה, כי הגרסאות סותרות".

ממשרד הפנים נמסר כי "שוורץ נהגה בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי של משרד הפנים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו