בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לנדבר על קמפיין ההתבוללות: "לא מבינה ממה נפגעו"

שרת הקליטה ממשיכה לעמוד מאחורי קמפיין המשרד המעודד עלייה בקרב ישראלים לשעבר. נחמן שי: איך קמפיין כזה עולה בלי יידוע משרד ההסברה?

85תגובות

"אולי אני נאיבית אבל אני לא מבינה ממה אנשים כל כך נפגעו", אמרה השרה לקליטת עלייה, סופה לנדבר, בדיון דחוף שהתקיים היום (רביעי) בוועדת העלייה והקליטה בכנסת, בנושא קמפיין התושבים החוזרים שהפיץ המשרד בארצות הברית. "אנחנו פעלנו בהתאם להחלטת הממשלה ולאחר אישורה, תוקצבו לקמפיין 3 מיליון שקלים, מחצית מהסכום שהושקע בקמפיין "חוזרים ב-60" כשמלאו למדינה 60 שנה, והקמפיין הסתיים לפני חודש וחצי בהצלחה רבה – 15,000 תושבים חוזרים בשנה האחרונה", אמרה השרה.

על הטענות כי הקמפיין הוסר בגלל לחץ יהודי ארצות הברית. "הקמפיין הורד לפני חודש וחצי בגלל שנגמר התקציב ולא משום סיבה אחרת " אמרה השרה והוסיפה "אני אהבתי את הקמפיין ואני גאה בו. גם קיבלתי מחמאות עליו במשרד וגם מתושבים בחו"ל. לא התכוונו לפגוע באף אחד ואם נפגעו אני מתנצלת".

משתתפי הדיון תקפו את השרה על פרסום הקמפיין ללא מעורבותם ועדכונם של משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד ההסברה. "איך זה יכול להיות שקמפיין כזה עולה מעבר לים, ומשרד החוץ ומשרד ההסברה, שזה תפקידם, לא משלבים אותם ולא מתייעצים איתם?", שאל ח"כ נחמן שי (קדימה) לשעבר מנכ"ל ישראל ב"איחוד הקהילות היהודיות והפדרציות של צפון אמריקה".

"הקמפיין היה כושל לא רק מבחינה מקצועית אלא גם בהקשר התרבותי, מאי הבנת הדקויות של חייהם של יהודי אמריקה. התעלמות מוחלטת מהקהילה היהודית הרחבה שהסיפור הישראלי הוא חלק מהם, מוכיח לי שהשרה לא קשובה לקהילה היהודית שנמצאת שם". לנדבר התייחסה לנושא ואמרה כי אין תקנות מפורשות המורות עליה לשתף או לקבל אישורם של משרדים אחרים במשרד החוץ, ואם יהיו כאלו היא תעמוד לפיהם בקמפיינים הבאים.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות ישירות לפייסבוק שלכם

הקמפיין השנוי במחלוקת, המזהיר ישראלים מהתבוללות אם ימשיכו לחיות בארה"ב, עלה במהלך חודשי הקיץ האחרונים בערוץ הישראלי בחו"ל, באתרי אינטרנט ישראלים המתורגמים לאנגלית והעלה את חמתם של יהודי ארה"ב. החל מסוף ספטמבר נתלו תשעה שלטי חוצות במוקדי ריכוז גבוהים של קהילות יהודיות וישראלים בארה"ב, הנושאים מסרים כמו "לפני שחנוכה תהפוך לקריסמס- הגיע הזמן לחזור לישראל" ו-"לפני שאבא יהפוך לdaddy- הגיע הזמן לחזור לישראל".

בנוסף, הפיץ משרד הקליטה באתר הבית שלו ובאתרים אחרים באינטרנט, שלושה סרטונים שהופקו על ידי לשכת הפרסום הממשלתית ובהם מסרים. הסרטונים הוסרו מהאתר ביום שישי האחרון לאחר התערבותו של ראש הממשלה. ממשרד הקליטה והעלייה הבהירו בדיון היום כי מאז עלה הקמפיין, עלו כמות הכניסות לאתר המשרד מ-6,500 כניסות ממוצעות לחודש ללמעלה מ-90 אלף, וכן ביקשו להבהיר כי הקמפיין פנה רק לאוכלוסיית הישראלים החיים בחו"ל והתבסס על קבוצות מחקר ישראליות בניו יורק ובלוס אנג'לס.

רבקה כספי, מנכ"לית הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה התייחסה לכך בדיון ואמרה כי "איך אפשר לחשוב שאפשר להכין את הקמפיין הזה והוא יגיע רק לאנשים אליהם כיוונתם? המסר הוא שאין אפשרות לחיות חיים יהודיים אלא במדינת ישראל. אף אחד לא יכול לשים דגש על חשיבות העלייה למדינת ישראל יותר מאיתנו. איך חשבתם שלא כדאי להתייעץ איתנו בעבודה המבורכת להחזיר את הישראלים הביתה?".

לצד קולות מתנגדים אלו היו גם חברי כנסת שתמכו בקמפיין ותרומתו להעלאת נושא ההתבוללות בקרב ישראלים בחו"ל ובארץ. "הדבר היחיד שיכול להביא תועלת ולהציל את המדינה הזאת היא להביא לכאן מאות אנשים הביתה", אמרה ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ'. "אתם צריכים להמשיך את הקמפיין הזה כדי שכל יהודי העולם יבינו את ההבדל בין קריסמס לחנוכה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו