בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אידי ישראלוביץ', למה לטרטר מלצרים עם זמזם?

17תגובות

בשבועיים האחרונים קמה מחאה צרכנית נגד בתי קפה ומסעדות שהכניסו לשימוש צמיד אלקטרוני למלצרים ומלצריות. כל מלצר צריך לענוד אותו, ללקוחות יש לחצנים על השולחן וכשהם לוחצים הצמיד רוטט וקורא לו לבוא. אידי ישראלוביץ', זה 30 שנה בעלים ושף של מסעדת הדגים הנחשבת "אידי" באשדוד, הכניס גם הוא את הצמידים האלה לשימוש, אבל מסתבר שאחרת.

אידי ישראלוביץ', למה להשתמש בצמידים האלה?

"הגיעו שני חבר'ה ואמרו בואו תנסו. אני לא משתמש בזה במסעדה אלא בחוף הים, יש לנו שם מקום עם שטח גדול. המלצרים קושרים את זה לפאוצ' שלהם וכשהמנה מוכנה לוחצים להם והם באים".

למה במסעדה לא?

"כי במסעדה אין צורך בזה. אדרבה, אני מחפש שיהיה את הקשר עם המלצר, הקשר והאינטימיות עם המטבח. אבל בחוף הים זה קצת קשה, כשמישהו מזמין איזה טוסט והמלצרית 30 מטר מהמטבח, או ארבעים מטר אפילו, אז היא לא יכולה לבוא כל רגע לראות אם הטוסט מוכן. אם הוא מוכן, או איזה סלט, עושים לה זמזום בביפר והיא באה".

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות לפייסבוק שלכם

אילן אסייג

אה, אז זה רק המטבח יכול ללחוץ, לא הלקוחות? כי במקומות אחרים הלקוחות יכולים ללחוץ ולזמזם למלצרים.

"לא, לא, לא, לא, אנחנו נגד זה! אנחנו לא בעניין הזה, רק המטבח. המלצרית בקשר עין עם הלקוח. אין דבר כזה. במטבח השף רואה כשהמנה מוכנה והוא מודיע ככה למלצרית והיא יכולה לבוא לקחת. זה הכל".

אז לא היית נותן את הלחצן ללקוחות?

"לא, לא, לא, מה פתאום? בשום פנים ואופן! אני בכלל לא בעד העניין הזה".

למה?

"למה? אני לא חושב שככה צריכה להיות התנהלות בשירות בין אורח לבין נותן שירות, באמצעות ביפרים. אני מאמין בקשר אישי, בזה שאף אחד לא צריך לקפוץ לדום כשהאורח רוצה את הקפה. אני מאוד בעד שירות אבל אני לא חושב שמישהו צריך להתנהל ככה".

אז אתה מבין את ההתנגדות לאלה שנותנים ללקוחות לזמזם למלצרים.

"אני נגד זה. אני לא אוהב את זה שכל רגע לקוח לוחץ לה - תביאי קולה, תביאי מאפרה או כל דבר אחר או מה מצב השטרודל אצלכם. אני חושב שהיא צריכה להסתכל עליו, להיות אתו בקשר. מלצר צריך להיות ערני לשולחן, אבל לא ככה, אני לא בעד זה. אני מבין את ההתנגדות של הלקוחות וגם את ההתנגדות של המלצרים. אצלנו זה עוזר וזה מייעל את העבודה אבל מסתבר שהרבה אנשים בהרבה מקצועות עובדים עם זה. אבל לא שכל רגע לקוח בא לו חשבון, בא לו כוס מים, שיטרטר את המלצר - אני לא חושב שזה בסדר".

אז איך אתה מבין בעלי עסקים שכן עושים את זה?

"אני לא מבין. אבל אני גם אף פעם לא הבנתי איך אורח מזמין קפה ואז קוראים לו 'מר חיימוביץ', האספרסו שלך מוכן!' והוא זוקף קומה והולך לקבל את האספרסו. אז אמרו לי שזאת השיטה של דן חסכן. עושים דייט במקומות כאלה אז הגבר לא צריך לשלם על הבחורה והבחורה לא צריכה לשלם על המטומטם שלא יודע שהוא צריך לשלם על הקפה שלו, אבל אני לא אשב במקום כזה שיקראו לי שאני אבוא לקחת את הקפה ואני אגיש לעצמי ואתלונן על השירות לעצמי".

ותשב במקום שבו אתה לוחץ ומזמזם למלצר?

"לא. אני לא מרגיש עם זה טוב שמצפצפים לאנשים או מזמזמים לאנשים. לבני אדם. לא שלא הייתי יושב, אבל לא הייתי קורא לה במכשיר הזה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו