בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בורג שהותקן הפוך כמעט גרם להתרסקות מטוס קל בנתב"ג

מדו"ח חקירת האירוע לפני כחודש עולה כי הברגה לא נכונה מנעה את פתיחת אחד מגלגלי המטוס הקל, שניזוק בצורה חמורה בעת נחיתת החירום

4תגובות

בורג אחד שלא הוברג כיאות, זה כל מה היה צריך כדי להביא לנחיתת חירום קשה של מטוס קל בנמל התעופה בן גוריון בחודש שעבר. מדו"ח חקירת האירוע של חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, עולה כי התקרית החמורה, שאירעה ב-23 בנובמבר, החלה כשמטוס הפייפר סנקה לא הצליח להוריד את הגלגל הקדמי (כן הנסע) לקראת הנחיתה המתוכננת של המטוס בשדה התעופה דב בת"א. כל ניסיונות הטייס להוריד את הכן באמצעות העמסת המטוס בכוחות G וכן באמצעות הורדת חרום - לא צלחו.

המטוס הופנה לבסוף לנתב"ג, ובשדה הוכרז מצב חירום 3 לקראת אפשרות של התרסקות מלאה. המטוס הצליח לנחות על שני גלגליו הראשיים, ולאחר מכן חרטומו פגע בקרקע ונגרר על המסלול עד שנעצר. החרטום נפגע בתחתיתו וכן נגרם נזק ללהבי שני המנועים. שני הטייסים נחלצו מכלי הטייס ללא פגע. בעקבות התאונה נחסם המסלול לטיסות בינלאומיות למשך כשעה וחצי.

דו"ח החקירה קובע כי האחראים לתאונה הם אנשי צוות הקרקע של המטוס. וכי "מערך הביקורת של המטוס לוקה בחסר, משום שאין בו פירוט מספק של אזהרות רלוונטיות שניתנו בהוראות שרות שונות של היצרן".

מטוסים קלים פרטיים מטופלים על ידי מכוני בדק – מעין מוסכים למטוסים. המטוס נכנס לביצוע ביקורת 100 (שעות טיסה) במכון הבדק באוקטובר האחרון, ואז, ככל הנראה, בוצעה ההברגה המוטעית. בדו"ח צויין עוד כי גם במטוס שני מאותו סוג שטופל באותו מכון בדק התגלה מקרה של הברגה הפוכה של אותו בורג.

מוויקיפדיה, Arpingstone

עוד קבע החוקר, כי "נחיתה כבדה במטוסי סנקה, למיניהם, עלולה לפגוע בתפקוד מערכת הורדת כן הנסע". רז הורה לעדכן את מערך הביקורת של מטוסי סנקה, בדבר הצורך לוודא כי קיים מרווח מספק כדי שלא ייווצר מגע בין הבורג לחלקים אחרים, שעלול למנוע את פתיחת כן הנסע. הוא הוסיף כי סוג זה של מטוס עלול לסבול מעיוותים במקרה של "נחיתות כבדות", ואחריהן יש לוודא כי לא חלו עיוותים בחלקים בכן הנסע.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו