בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הישראלים במקום ה-3 בעולם בצפייה בטלוויזיה

זמן הצפייה 4 שעות ביום, הסוגה המועדפת: ריאליטי. מנתוני ועדת המדרוג עולה כי הצופים המסורים ביותר בארץ הן נשים בנות 65 ומעלה מת"א

10תגובות

הישראלי הממוצע צופה בטלוויזיה 232 דקות מדי יום, ומדורג במקום השלישי בעולם, אחרי ארצות הברית ובריטניה, בצריכת זמן מסך. שיאני הצפייה המקומיים הן נשים בנות 65 ומעלה מאזור תל אביב.

הנתונים עולים מהדו"ח השנתי של הוועדה למדרוג, הגוף האחראי למדידה ולניתוח נתוני הצפייה של הישראלים. על פי הדו"ח, זמן הצפייה שנמדד השנה הוא הגבוה ביותר מאז החלה המדידה, והוא גדל בשש דקות בממוצע מזמן הצפייה שנמדד בשנה שעברה.

בשנה החולפת צפו הישראלים בעיקר בתוכניות ריאליטי, ששודרו בערוץ 2, ושמונה מעשר התוכניות הנצפות ביותר היו של זכיינית ערוץ 2 קשת. "האח הגדול" היתה התוכנית הנצפית ביותר, ואחריה "בית ספר למוסיקה", "מאסטר שף 2", "רמזור 3", "המירוץ למיליון 2", "כוכב נולד 9", "ארץ נהדרת 8", וסוגרות את הטבלה "שלוש", "מונית הכסף", ו"חדשות 2 - שבת".

60% מזמן הצפייה הקדישו הישראלים לצפייה בערוצים המרכזיים ("ערוצי הברודקאסט") - 1, 2, 10, 9 (הערוץ הרוסי), 23 (החינוכית), 24 (ערוץ המוסיקה) ו-33. נתון זה חריג וחסר תקדים ביחס לעולם. "בארצות הברית היה בשנת 2010 נתח הצפייה בערוצים המרכזיים 37% בלבד", אומרת מנכ"ל הוועדה למדרוג, ד"ר יפעת בן חי-שגב, את ההסבר לכך היא מייחסת לחברה הישראלית: "דומיננטיות הברודקאסט בישראל משקפת את תפקודו כמדורת השבט. חרף העובדה שכ-80% מבתי האב הישראל מחוברים לטלוויזיה רב-ערוצית, מדי ערב בשעה שמונה הם בוחרים לצפות בתכנים ישראליים".

הדו"ח כולו מבוסס על מדגם של 580 בתי אב, שהם 2,100 נדגמים. הנתונים העולים ממנו מעניינים במיוחד לאור הפרדוקס שבו מצויה הטלוויזיה המרכזית בישראל. ערוצי הטלוויזיה המסחריים, בעיקר 2 ו-10, תלויים בהכנסה מפרסומות ואלו נקנות על ידי החברות במשק ביחס לנתוני הרייטינג.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב החדשות והפרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

אבל למרות הרייטינג הגבוה, החריג ביחס לעולם, עדיין מצוי שוק הטלוויזיה הישראלי במשבר ואינו מצליח להפוך את גופי השידור לרווחיים.

דו"ח הוועדה למידרוג מפלח את הצופים על פי מגדר וגיל. על פי הדו"ח, ככל שעולה גיל הצופים, עולה זמן הצפייה.

שיאני הצפייה בטלוויזיה הם בני גיל הזהב: צופים בני 65 ומעלה מקדישים 359 דקות בממוצע לטלוויזיה, כמעט פי שלושה מבני 18-24, שצופים בה 121 דקות ביום.

הצופים הם אגב, בעיקר צופות, והדו"ח מצא כי בממוצע, נשים מגיל 18 ומעלה צפו בממוצע 284 דקות ביום בטלוויזיה, לעומת גברים שצברו 221 דקות מול המקלט.

גם לשיוך גיאוגרפי נמצאה השפעה. הירושלמים צפו בממוצע 204 דקות, תושבי חיפה והצפון 225 דקות, באזור המרכז נצברו 232 דקות מול המסך, בתל אביב נרשמו 285 ואילו תושבי הדרום ויהודה ושומרון צפו 207 דקות בממוצע. כל אלה צפו בעיקר בתוכניות ריאליטי שכבשו מקום מרכזי בדירוג עשר התוכניות הנצפות של השנה, לצד בידור וסאטירה וחדשות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו