בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנהלי תיכונים טוענים: קופחנו, לפתוח את הסכם "עוז לתמורה"

באיגוד מנהלי בתי הספר סבורים כי המרמור הוא שגורם להצטרפות המצומצמת להסכם. ארגון המורים: רוצים לסייע, לא על חשבון המורים

4תגובות

איגוד מנהלי בתי הספר תובע ממשרדי החינוך והאוצר לפתוח את הסכם "עוז לתמורה" במערכת החינוך העל-יסודית, ולכלול בו שיפורים בתנאי העסקתם של המנהלים. לטענת האיגוד, אם הרפורמה לא תעודד אנשי חינוך להתקדם בתוך המערכת ולהפוך למנהלים בעתיד - אין בכוונתם להצטרף אליה.

"אנחנו לא מתביישים לומר שהדרישה היא כלכלית", הסביר אחד המנהלים, "לא ייתכן שמנהל, כמי שאמור לפקח על הכנסתה של רפורמה כל כך מורכבת למערכת החינוך, יקופח בצורה כה משמעותית". לטענת המנהלים, האחריות הנדרשת מהם עם יישום התוכנית רבה ומצריכה עבודה והשקעה שהם אינם מתוגמלים בגינה.

"נדרשת בקרה, שהייה ממושכת בבית הספר, בניית מערך במסלולי הקידום של המורים. אנחנו לא מסתירים את העובדה שאין לנו כרגע אינטרס שבית הספר שלנו יחבור לרפורמה, כשברור שאין שכר לעמלנו", אמר מנהל אחר. דרישות המנהלים הועלו באחרונה בפגישה שקיים האיגוד עם "פורום הארבעה" (משרדי החינוך והאוצר, ארגון המורים העל-יסודיים והשלטון המקומי).

איציק בן מלכי

"מיום שנחתם ההסכם בקיץ האחרון, התרענו שמנהלי בתי הספר נפגעים בצורה משמעותית", אומר מנכ"ל תיכון חדרה ויו"ר איגוד המנהלים, הד"ר אריה לוקר. "פנינו מיד ליו"ר ארגון המורים מאחר שאנחנו מיוצגים על ידו והוא אכן השתכנע שנעשתה טעות. כשבדקנו מה קורה בשטח, ראינו שלמעשה מורה וסגן מנהל מקבלים את כל התוספות, בעוד שמנהל בית הספר מקבל תוספת של פחות מ-200 שקלים ברוטו".

"אם לא יתקנו את העוול שנעשה למנהלים, אף מורה ואף סגן-מנהל לא ירצה להיות מנהל משום שאין לו סיבה לקבל תוספת עבודה ואחריות וגם לרדת במשכורת", מוסיף לוקר. "המרמור והפגיעה בנו גרמה לכך שמספר בתי הספר שהצטרפו לרפורמה קטן מאוד. אנחנו מעוניינים ברפורמה שתקדם את בית הספר, אבל לא שבתמורה לכך לא יהיו מנהלים חדשים. אני מקווה מאוד שתימצא דרך לתקן את העוול".

לדבריו של לוקר מצטרף גם דני פסלר, מנכ"ל מרכז החינוך ליאו-בק בחיפה. "אי אפשר לייצר רפורמה מבלי להתייחס באופן נקודתי למנהיגות החינוכית. המנהל עובד 24 שעות ביממה, כל הזמן בפגישות ובמגע בלתי פוסק בסביבתו החינוכית. הוא למעשה פניו של בית הספר. מדובר בציר המרכזי שמניע את המוסד החינוכי בכל ימות השנה ולכן הטענה שהוא לא עובד קשה כמו המורים אינה מקובלת".

פסלר מציין כי כבר היום יש בעייה ב"ייצור" מנהלים טובים למערכת החינוך ומסכים כי אחת הבעיות לכך היא התגמול. "צריך לייצר סולם שכר ובדרך זו למשוך מנהלים איכותיים. אם התנאים לא ישתנו, אני לא רואה מנהלים יוצאים מגדרם בשביל להצטרף לרפורמה. המנהל הוא ציר מפתח ולמדינה יש אינטרס שלא יהיה מוטרד משכרו".

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, מקבל את הביקורת של המנהלים אולם מדגיש את הישגיה של הרפורמה עד כה. "זה נכון שהמורים מקבלים יותר אבל אסור לשכוח שהם, בניגוד למנהלים, גם מוסיפים 16 שעות עבודה. הפערים בשכר אכן הולכים ומצטמצמים אבל אין מקום להשוואה בין השכר שממנו החל המורה לפני הרפורמה לעומת זה של המנהל".

"עובדה היא שבסופו של דבר המנהלים לא מרוצים, ולכן אני מנסה לסייע להם. אני בהחלט מייצג את דרישותיהם אבל בשום פנים ואופן לא על חשבון המורים. אנחנו לא אדישים לעובדה שהמנהלים מתוסכלים ואנו משתדלים לעשות מקצה שיפורים עם האוצר. העוגה שנאלצתי לחלק היתה מוגבלת ודאגנו תחילה לרוב המקופח, המונה כ-40 אלף מורים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "יישום רפורמת עוז לתמורה החל בהצלחה ובאופן מלא בלמעלה מ-70 בתי ספר בשנת הלימודים הנוכחית. בעוד מאות בתי ספר החל השלב הראשון ביישום. במסגרת הרפורמה יש תוספת שעות לימוד פרטניות לתלמידים ותוספת שכר משמעותית למורים. בעניין שכר המנהלים וגמול ההתאמות - אלה נקבעו במשותף עם ארגון המורים במסגרת החתימה על הרפורמה. למשרד החינוך, משרד האוצר ולארגון המורים צוות משותף המלווה את הטמעת הרפורמה ובו נידונות הסוגיות השונות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו