בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עלייה של יותר מ-300% בהרוגים בתאונות אוויריות ב-2011

עשרה בני אדם נהרגו בארבע תאונות קטלניות לעומת שלושה ב-2010. ברוב המקרים ההתרסקות נבעה מטעות אנוש

5תגובות

ב-2011 חל זינוק במספר ההרוגים בתאונות האוויריות בישראל. בסך הכל נספו 10 בני אדם - טייסים ונוסעים, בארבע תאונות אוויריות, לעומת 3 בני אדם בלבד ב- 2010. מדו"חות החקירה של התאונות עולה כי טעויות אנוש היו הגורם המרכזי בכל התאונות הקטלניות שהתרחשו בשמי הארץ ב2011.

התאונה האווירית האחרונה התרחשה לפני כשבועיים במודיעין, ונהרגו בה הטייס אלחנן שמואלי בן 55, תושב העיר והנוסע שהיה עימו אל"מ (מיל.) שמשון רוזן (60) ממושב תימורים הסמוך לקרית מלאכי. דו"ח חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, שהתפרסם באמצע השבוע קבע כי טעות אנוש של הטייס גרמה לתאונה הקטלנית.

ב-14 באפריל נהרגו ארבעה בני אדם בהתרסקות מטוס קל מדגם צ'ירוקי שהמריא משדה התעופה בחיפה. זמן קצר לאחר ההמראה לכיוון מנחת המטוסים שדה תימן שבנגב, דיווח הטייס על בעיה במנוע וביקש לבצע נחיתת חירום בשדה. פקח הטיסה אישר את הנחיתה, אך המטוס לא הצליח להגיע למסלול והתרסק בחורשת עצי אקליפטוס סמוכה למבני כיתות לימוד של בית הספר הטכני. דו"ח חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה קבע כי טעות אנוש לאחר כשל במנוע היא הגורם המרכזי לתאונה האווירית.

גיל כהן מגן

כחודש ימים בלבד לפני כן נהרגו עוד שני אנשים, דב לבנון וחגי אריאל, בהתרסקות מטוסם
ב-3 במארס, סמוך לשדה התעופה בראש פינה. דו"ח חקירת התאונה הקטלנית קבע, כי
טעויות אנוש של צוות שני הטייסים, "שהחלה בהכנת הטיסה באופן חלקי, שלא כללה בדיקת
סיכון באשר לאפשרות 'להתקרחות' (היווצרות קרח. ז.ב.) מאייד והסתיימה בביצוע נחיתת
אונס בלתי מוצלחת בשטח סלעי", היו הגורמים לתאונה.

מסקנות הדו"ח קבעו עוד, כי "האבחנה באובדן כוח המנוע ארעה, כנראה, בגובה הנמוך
מ-1,000 רגל מעל פני השטח והיא הפתיעה את הטייסים שלא צפו אפשרות זו - אלמלא כן,
היו מפעילים חימום מאייד מבעוד מועד".

התאונה האווירית האחרונה ב-16 לדצמבר, התרחשה חודש ימים בלבד לאחר פרסום
הסקירה השנתית - תאונות ותקריות חמורות בתעופה האזרחית ל-2010 של חוקר תאונות
אוויריות ראשי במשרד התחבורה. הדו"ח העלה כי חל גידול דרסטי של כ-50% בתאונות כלי טייס ב-2010: 52 תאונות אוויריות לעומת 35 ב-2009. על פי הדו"ח החמור חלה עלייה גם במספר התקריות החמורות - 82 לעומת 42 שדווחו ב2009.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו