שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

עתירה לבג"ץ: לאפשר פרסום תמונות נשים על אוטובוסים

העתירה הוגשה ע"י פעילים של תנועת "ירושלמים". "כנען" וחברת אגד טענו כי הסירוב להעלות קמפיין של התנועה נובע מחדש מוונדליזם על ידי חרדים קיצוניים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

פעילים נגד הדרת נשים במרחב הציבורי בירושלים עתרו אתמול לבג"ץ בדרישה לאפשר להם לפרסם מודעות ובהן דמויות של נשים על גבי אוטובוסים בבירה. המשיבים, נטען בעתירה, מעודדים "בריונים אלימים, שבכוח הזרוע שלהם מבקשים להפוך את ירושלים לטהראן".

את העתירה הגישו ארבעה פעילים של תנועת "ירושלמים", המובילה את המאבק נגד הדרת נשים ממודעות הפרסום ברחבי העיר. העתירה הוגשה לאחר שחברת "כנען", זכיינית חברת אגד לפרסום על גבי האוטובוסים בירושלים, סירבה להעלות קמפיין שלהם שכולל תמונות של מתנדבות בסיסמה: "ירושלמיות, נעים להכיר". המודעות, יש לציין, צנועות ולחלוטין לא פרובוקטיביות.

"כנען" וחברת אגד, שמגבה אותה, טענו בהתכתבות עם עו"ד ד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת שערי משפט, כי הסירוב נובע בשל החשש הסביר מוונדליזם על ידי חרדים קיצוניים שישחיתו את המודעות והאוטובוסים. בהמשך העלתה "כנען" הצעה לפיה המודעות יפרסמו בתמורה לכך שהפעילים יפקידו סכום של 50,000 שקלים כערבות לפיצוי החברה במקרה של נזק לאוטובוס. הפעילים דחו את ההצעה והגישו אתמול עתירה נגד "כנען" ואגד, שנדרשות לפרסם את המודעות, משטרת ישראל, שמתבקשת לפעול "ביד חזקה ובזרוע נטויה", לשון התביעה, נגד תופעת הוונדליזם ונגד משרד התחבורה, שנדרש לאכוף את השוויון בפרסום מודעות על גבי אוטובוסים.

"הטלת הגבלה כוללת ומוחלטת על כל פרסום של דמות אשה, בכל קו אוטובוס בירושלים, פוגעת פגיעה קשה ומוחלטת בכבוד האדם, בשוויון, בחירות הביטוי ובזכות הציבור לדעת, ואינה שקולה כלל ועיקר כנגד נזקן הקטן יחסית, של חברות האוטובוסים", כתבו עו"ד הכהן ועו"ד ד"ר מיכל תמיר, המייצגים את הפעילים, בעתירה. עוד נטען בעתירה כי סירובה של חברת כנען להעלות את פרסום הוא בבחינת "פרס לאלימות", וכי "הפתרון למאבק בבריונות ועבריינות זו הוא בהבאת העבריינים לדין ולא בהענשת הציבור ושלילת זכויותיו הבסיסיות".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ