בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ברכבת הקלה מודים בתקלה, אך קונסים ומסלקים נוסעים

לטענת הנוסעים, פקחים ליגלגו עליהם לאחר שכרטיס ה"רב קו" המשולב שרכשו באוטובוסים לא עבד כהלכה. החברה המפעילה: התלונות ייבדקו

68תגובות

ביום חמישי האחרון חזרה א', תושבת ירושלים בשנות ה-20 לחייה ובעלת צרכים מיוחדים מעבודתה ברכבת הקלה, מלווה באחותה הקטנה. כפי שקורה באחרונה לנוסעים רבים, כרטיס ה"רב-קו" שברשותה לא עבד כהלכה. א' ואחותה נתקלו בפקחי הרכבת הקלה, שדרשו מהם לרדת. "בנותיי נאלצו לקיים דין ודברים משפיל ומבזה עם הפקחים, לעיני נוסעי הרכבת", כתב בזעם אביהן של א' וב', עו"ד מוכר בירושלים, לחברת "סיטי פס", המפעילה את הרכבת הקלה. "תוך כדי חילופי הדברים גיחכו הפקחים וליגלגו על א' וב' (האחות) נאלצה להגן עליה. כל האמור לעיל התרחש לעיני ולאוזני נוסעי הקרון. חילופי הדברים תמו באמירה תמוהה של אחד הפקחים, כי צריך היה לתת לבנותיי דו"ח על 180 שקל, וכי צריכות הן היא להכיר לו תודה על שלא מיצה עמן את חומרת הדין", כתב.

לדברי האב, הבת המבוגרת סובלת מאז מטראומה וחוששת לשוב ולעלות לרכבת. על ההיקף הנרחב של התופעה תעיד העובדה שהאב מספר לפחות על עוד שלושה מקרים בהם התעמתו ילדיו עם פקחי הרכבת בשבועות האחרונים. "המקרה של א' חוזר על עצמו שוב ושוב בחודש האחרון בירושלים", הוסיף, "ברוב המקרים לא מסתפקים הפקחים בהורדה אלא גם קונסים את מי שכרטיסו לא עובד ב-180 שקלים. זאת על אף שהחברה מודה כי הבעיה היא במערכת הכרטוס ולא בהתנהגות הנוסעים. התוצאה היא שתושבי ירושלים מואשמים על לא עוול בכפם ב'התגנבות' לרכבת".

אמיל סלמן

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

יעקב, תושב שכונת הקטמונים שביקש שלא להזדהות בשמו המלא, עלה לפני כשלושה שבועות על הרכבת, והבחין שמכשיר התיקוף (שבו יש להעביר את הכרטיס עם העלייה לקרון) לא קורא את הכרטיס. "פניתי לפקח ושאלתי אותו מה לעשות", סיפר, "הרכבת אפילו עוד לא הספיקה לצאת מהתחנה, והוא אמר לי ‘תן לי תעודת זהות, אתה מקבל קנס'". מאז מנסה יעקב לבטל את הקנס, אך הוא טרם קיבל מהחברה תשובה למכתב ששלח בעניין לפני 19 ימים.

במקרה של דנה קפלן-צ'יוידאלי, הכרטיסן הודה כי מדובר בבעיה של החברה אך על הקנס לא הסכים לוותר. "הוא בדק את הכרטיס ואמר לי שלא שילמתי", סיפרה, "השבתי ששילמתי באוטובוס והוא אמר שאני צודקת וזו לא אשמתי, אבל הוא חייב לתת קנס. ירדתי מהרכבת ויחד איתי ירדו חמישה כרטיסנים שעמדו מסביב. הוא אמר לי ללכת למשרדים של ‘סיטיפס' בתחנה המרכזית. ניגשתי לשם ונאמר לי שאני צריכה לשלוח להם מייל". כמו יעקב, גם קפלן-צ'יוידאלי שלחה מכתב ל'סיטי פס', לאגד ולמשרד התחבורה, אך איש טרם השיב לה.

מחברת "סיטי פס" נמסר בתגובה כי "פקחי הרכבת הקלה מונחים באופן ברור להתייחס בכבוד לכל הנוסעים ללא יוצא מן הכלל. פרטי המקרה של א' ייבדקו בכובד ראש. אם יש ממש בדברים אנו רואים זאת בחומרה וננהג בהתאם". בחברה טוענים שמערכת הכרטוס תקינה וכי הבעיה נעוצה בחברות האוטובוסים.

ממשרד התחבורה נמסר: "מתן הקנסות עבר בחקיקה ונמצא באחריותו של הזכיין, חברת 'סיטי-פס'. במידה והנוסע מרגיש שהקנס שניתן לו לא היה מוצדק, ביכולתו לנצל את זכות הערעור וכל מקרה ייבדק לגופו. אם יוכח כי הקנס לא היה מוצדק, הוא יבוטל".

יוסי סעידוב, יו"ר מינהל קהילתי גוננים דרום וממייסדי ארגון "15 דקות" הנאבק למען תחבורה ציבורית בירושלים, שמרכז חלק מהפניות, אמר בתגובה: "בכוונתנו לשתף פעולה יחד עם מינהלים אחרים ברחבי העיר במטרה להגן על התושבים והנוסעים מגביית הקנסות הדורסנית והבלתי צודקת".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו