שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יניב קובוביץ
יניב קובוביץ
יניב קובוביץ
יניב קובוביץ

זמן ההגעה לשריפה בישראל גבוה בצורה משמעותית ביחס למערב. ממוצע ההגעה של רכב כיבוי ראשון לשריפה בישראל עומד כיום על 17 דקות, לעומת 7 דקות במרבית מדינות המערב, כך לפי נתוני מכבי האש. במקרים כמו השריפה שפרצה הלילה (שלישי) בבניין בבאר יעקב מדובר בזמן מגדירים הכבאים בתור כ"זמן זהב" - זמן קריטי בהתמודדות על שריפות.

לאחר כשבע דקות מרגע שפורצת שריפה בבניין מגורים, הופך הבניין למלכודת אש עבור התושבים שמתגוררים בו והנזק למבנה הופך לבלתי הפיך. בנוסף, בכל מדינות העולם המערבי כוח כיבוי ראשוני שמגיע לזירה כולל ארבעה כבאים. בישראל צוות כיבוי שנותן מענה ראשוני מורכב משני כבאים בלבד, שאמורים להחזיק במקום עד להגעת הכוחות האחרים. במצב כזה קשה להחליט האם לחלץ תחילה את הלכודים באש או להכין את הזירה לעבודה לקראת הגעת הכוחות הנוספים.

בימים הקרובים אמור להגיש נציב שירותי כיבוי והצלה, רב טפסר שחר איילון, לשר לביטחון פנים, תוכנית עבודה לחמש השנים הבאות. בשירותי הכבאות סבורים שכדי לתת מענה יעיל ונכון לתושבי מדינת ישראל המדינה חייבת להקים 61 תחנות כיבוי נוספות בכל חלקי הארץ בנוסף לתחנות הכיבוי הקיימות.

מכבי האש נאבקים בשריפה בתל אביב, ארכיוןצילום: תומר נויברג / ג'יני

בישראל יש כיום מעל חצי מיליון בתים שלא עומדים בתקן של כיבוי האש, בשל העובדה שנבנו בזמנים שבהם לא היה את חוק כיבוי האש. אותם מבנים לא יחזיקו בזמן שריפה גדולה והם אינם בנויים בצורה שתאפשר את שחרור העשן שהוא למעשה הגורם מוות מספר אחד בשריפות.

הלילה פרצה שריפה גדולה בבניין מגורים בן ארבע קומות בבאר יעקב. 44 בני אדם נפצעו, ובהם שניים במצב קשה וחמישה במצב בינוני. חלק מן הפצועים נפגעו משאיפת עשן בעוד אחרים סבלו משברים וחבלות לאחר שקפצו מחלונות הבניין. כוחות הכיבוי הצליחו לכבות את האש, וכעת נבדק חשד להצתה

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ