אולטימטום ברכבת: פתרו את המשבר תוך שבועיים

לאחר דיון בהשתתפות שר התחבורה ויו"ר ההסתדרות בביהמ"ש, התחייבו נציגי ההנהלה להקפיא את ההסכם למיקור חוץ, בעוד על העובדים נאסר לשבות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים7

בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב הורה אחר הצהריים (שני) לנציגי הנהלת רכבת ישראל ועובדיה להגיע לפתרון המשבר בחברה תוך שבועיים, במהלכם תקפיא ההנהלה את ההסכם למיקור חוץ, שמשמעותו היתה הכנסת עובדי קבלן לחברה. על ועד העובדים, מאידך, נאסר לשבות.

במהלך השבועיים יתקיים משא ומתן בין הנהלת הרכבת לוועדי העובדים. אם בתום התקופה לא ייחתם הסכם, העובדים יהיו חופשיים לשבות והנהלת הרכבת תוכל להתקדם בהסכם למיקור חוץ.

יושבת ראש עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, ששהתה מחוץ לאולם הדיונים ביחד עם כ-100 מעמיתיה שקיימו הפגנה מחוץ לאולם, עזבו את המקום בזעם עם היוודע דבר השופטת, אפרת לסקר. 

יו"ר ועד העובדים ברכבת ישראל, גילה אדרעי, היום בבית הדין האיזורי לעבודהצילום: הדר כהן

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ופרשנויות ישירות לפייסבוק שלכם

בדיון שנערך בבית הדין לעבודה בתל אביב משתתפים שר התחבורה ישראל כץ, יושב ראש ההסתדרות עופר עיני, נציג משרד האוצר שאול מרידור, מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר, יושב ראש איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי וכן עורכי הדין של הצדדים.

לפני הדיון אמרו עורכי הדין של הנהלת רכבת ישראל כי "יש להיכנס אתנו למו"מ בעניין מיקור החוץ. נציגי המדינה והרכבת עמדו בדרישות בית הדין. הוצגו חלופות לעובדים על עצם מיקור החוץ כדי לתת מענה לחששות המרכזיים שהטרידו את העובדים. בטווח הרחוק, הודגש שיהיה מתחם אחר לגמרי לתחזוקה, תהיה הפרדה מלאה בין עובדי מיקור החוץ לעובדי הרכבת, לרבות תוספת שכר של 12% לשכרם". הם הוסיפו כי "כשמדברים על שביתת מחאה, היא חייבת להיות תחומה בזמן. גם ההסתדרות מבינה שיש גבול לסבל שציבור הנוסעים יכול לשאת".

עורכת הדין מורן סבוראי, המייצגת את הוועד, אמרה כי "אם השופטת לא תאפשר לנו לשבות, נעתור לבית הדין הארצי".

לעדכונים שוטפים בנושא המשבר ברכבת ישראל היכנסו לאתר TheMarker

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ