בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בדרום ת"א ויתרו על החנייה לטובת אוטובוסים

סקר של עיריית תל אביב מעלה כי יותר ממחצית מתושבי האזור מוכנים לוותר על מקומות חנייה לטובת השארת הכביש המרכזי בשכונה דו-סטרי

8תגובות

סקר שהזמינה לאחרונה עיריית תל אביב, כחלק מפרויקט סלילת שביל אופניים בשכונת שפירא שבדרום העיר, מעלה כי יותר ממחצית מתושבי האזור מוכנים לוותר על מקומות חנייה לטובת השארת הכביש המרכזי בשכונה דו-סטרי, כך שקו האוטובוס העובר בו ימשיך לשרת אותם. מדובר בממצאים מפתיעים נוכח המאבק שמנהלים בימים אלה תושבי צפון ומרכז העיר, אשר מתנגדים לצמצום שטחי החנייה לטובת מהלכים כמו סלילת שבילי אופניים, הרחבת מדרכות או הקצאת נתיבים לתחבורה ציבורית.

הסקר, שערך מכון המחקר "הגל החדש", נערך במקביל לתחילת שיפוץ רחוב מסילת ישרים - עורק תחבורה ראשי בשכונת שפירא, המוביל מאזור התחנה המרכזית החדשה לדרך קיבוץ גלויות. השתתפו בו 500 תושבי השכונות שפירא וקרית שלום, שנדרשו להכריע בין שלוש חלופות הכוללות את סלילת שביל האופניים, שיחבר את קרית שלום למרכז העיר.

האפשרות הראשונה כללה את הצרת המדרכה וביטול מחצית ממקומות החנייה לאורך הרחוב, כדי להשאירו דו-סטרי. השנייה התייחסה להסבת הרחוב לחד-סטרי ושינוי מסלול האוטובוס בקו 17 שעובר בו, והשלישית הציעה להסב רק חלק מהרחוב לחד-סטרי. התוצאות הראו כי 57% מהתושבים בחרו באפשרות הראשונה, התומכת בביטול חלק ממקומות החנייה.

דניאל בר און

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

במסגרת השיפוץ מחליפה העירייה את קווי הביוב והמים ברחוב, מטמינה את רשת החשמל באדמה ומתקינה תאורה חדשה. בימים האחרונים היא התאימה את תוכניות השיפוץ להחלטת התושבים. חנן חולדרוב, בעל מספרה ברחוב מסילת ישרים, בירך על החלטת העירייה לערוך סקר שיבחן את דעות התושבים ולא לקבל החלטה מבלי להתחשב בהם.

"השיפוץ אמנם פוגע עכשיו בעסקים, אבל בהמשך הוא ישתלם כי הרחוב יהיה יפה", אמר. לעומתו, ראובן אהרמי, העובד עם בנו בחנות ירקות ברחוב, התקשה להבין את הצורך בשביל האופניים. "מי נוסע פה באופניים? עדיף שיעבירו את הכסף למסכנים בשכונה הזאת שאין להם מה לאכול", אמר. לדבריו, התושבים לא ששים לוותר על מקומות החנייה, אך בחרו באפשרות הראשונה כדי למנוע את שינוי מסלול קו 17. "איך אדם מבוגר יגיע מהשוק עם הסלים שלו?", תמה אהרמי, "הוא ירד באזור התעשייה ויבוא ברגל? זה לא הגיוני".

תוצאות הסקר, שבחן גם את חשיבותו של קו 17 ואת היקף השימוש בו, מגבות את דבריו ומעלות כי 71% מתושבי שפירא וקרית שלום נוסעים בקו, כשליש מהם על בסיס יומי.

מנהל מינהל בינוי ותשתיות בעיריית תל אביב, ד"ר בני מאור, מסר בתגובה כי "בזכות הסקר הבנו עד כמה חשוב קו 17 לאזור הזה. שמחנו שעשינו את הסקר כדי ששיפוץ הרחוב הראשי בשכונה ישרת גם את האינטרסים של התושבים".

תושבים רבים שנשאלו על הסקר ותוצאותיו לא מיהרו להתלונן על השיפוץ ברחוב אלא דווקא על העובדים הזרים המתגוררים באזור.

"זה בסדר גמור שמשפצים, אבל במקום להשקיע בשביל אופניים שישקיעו כסף בלפנות את הסודנים", אמר חיים שקלאר, צעיר המתגורר בשכונה, "אני לא גזען ואין לי בעיה עם בן אדם כל עוד הוא לא מפריע ולא מזיק, אבל אנשים מפחדים להסתובב בשכונה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו