בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יותר מתדלקים את הרכב בגז, אך מספר התחנות מצומצם

ב-2010 היו בישראל כ-11 אלף כלי רכב היברידיים המונעים גם בחשמל. הסבת מערכת הנעה בבנזין למערכת גז עולה כ-8,000 שקלים

30תגובות

נכון לשנת 2010 נעו בכבישי ישראל כ-11 אלף מכוניות היברידיות, המשלבות מנוע קונבנציונלי (בנזין) ומנוע חשמלי, וכ-8,200 מכוניות המתודלקות בגפ"מ (גז פחמימני מעובה). מדובר בעלייה של 40% במספר כלי הרכב ההיברידיים ו-18.5% בכלי הרכב המונעים בגז, שנסעו ברחבי הארץ שנה קודם לכן. לשימוש בגז ובחשמל להנעת כלי רכב יש יתרונות וחסרונות, אולם השימוש בהם תופס תאוצה בין היתר על רקע ההאמרה הרציפה במחירי הבנזין.

היתרון של הגפ"מ הוא מחירו: קצת פחות מארבעה שקלים (כמחצית ממחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן). בנוסף, ההנעה בגז נחשבת לידידותית יותר לסביבה ומאפשרת עבודת מנוע שקטה. החיסרון המרכזי הוא שבישראל קיימות כיום רק 60 תחנות המאפשרות תדלוק גז. בעיה אחרת היא שכלי רכב המונעים בגז אינם מורשים לחנות בחניונים תת קרקעיים. המכונית ההיברידית, מצדה, מציעה חסכון גדול בדלק (30%-40%) אולם החיסרון המרכזי שלה הוא במחירה הגבוה.

חגי פריד

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

הסבת מערכת ההנעה בבנזין לגפ"מ נעשית בעלות של כ-8,000 שקל. במוסך "ג'יי גז" שבמפרץ חיפה, לדוגמה, בוצעו בימים האחרונים עשרות התקנות של מערכות גז על רקע נסיקת מחירי הדלק. "בשלושת הימים האחרונים אנחנו משתוללים", אומר מנהל המוסך סער בזק. "הנהג הישראלי קצת מצחיק כי הפער בין הדלק לגז נשאר תמיד אותו פער, כמעט חצי מחיר. אבל הנהג הישראלי מקבל מוטיבציה רק כשיש עליות".

ג'ורג' ג'רייס , חנא סמעאן ומייק חורי, שלושה עורכי דין מהכפר פסוטה שבגבול הצפון, נוהגים בכל יום כ-150 קילומטרים לעבודתם בחיפה וחזרה הביתה. לפני כשנה, אחרי שהמחירים עברו את רף שבעת השקלים, החליטו השלושה לעבור לתדלוק בגז. "אין מה להגיד, זה חיסכון גדול מאוד", אומר ג'רייס, "אני נוסע 60-70 אלף ק"מ בשנה והחיסכון עולה על 20 אלף שקל. מצדי גם אם מחירי הגז ימשיכו לעלות, אין ספק שזה לא יגיע לרמה של מחירי הדלק. מה שקורה עם מחירי הבנזין פשוט מטורף, רק לחשוב שאנו משלמים כל אחד 40-50 אלף שקל דלק בשנה, זה משהו שאי אפשר לעכל. אנחנו אנשים פרטיים שאין להם שום החזרים או השתתפות ממקום העבודה. היינו חייבים למצוא תחליף".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו