בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

צלמי עצמך בחזייה: הפרסומת הסקסיסטית ביותר של 2012

פרסומת של FIX שקראה לנשים לצלם עצמן בחזייה ולהעלות את התמונות לפייסבוק קיבלה את אות הקלון של ויצו בדיון שנערך היום בכנסת

27תגובות

פרסומת לחזיה של חברת FIX, של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הוכרזה אתמול במסגרת קמפיין "אות הקלון" של ויצו, כפרסומת הסקסיסטית ביותר לשנת 2011. ועדת השיפוט בחרה בפרסומת הקוראת לנערות לצלם עצמן בחזייה, ולהעלות את התמונות לדף הפייסבוק לתחרות נושאת פרסים, משום שהיא "חוצה קו אדום בהחפצת גוף האישה ובהצגתו כאובייקט מיני". לדברי חברי הוועדה, "מודעה זו חוצה קו אדום, משום שהיא מעודדת נערות וקטינות להשתתף באופן אקטיבי ובזוי בשיווק מוצר בדרך שמתייחסת אל נשים כאל אובייקט מיני. יש חשש שהדחיפה להצטלם בצורה 'מדליקה', תתפרש בצורה קיצונית ותקבע בקרב בני נוער את התפיסה שניצול גוף האישה לגיטימי".

"אות הקלון" ניתן אתמול, זו השנה הרביעית, במהלך אירוע בכנסת בשיתוף הוועדה לקידום מעמד האישה. ועדת השיפוט הורכבה מנציגות תקשורת, אקדמיה וארגוני נשים, סקרה אלפי פרסומות ודרגה את חמש הפרסומות המבזות ביותר: לצד FIX, צוינו לגנאי גם קמפיין שלטי החוצות "אפילו הילדות הטובות ייפלו" לדאודורנט AXE שחור; ו"תגיד תודה שאתה גבר" של בירה גולדסטאר; פרסומת לדו איט מטבחים שבה אשה שוכבת בתוך כוס מרטיני וקמפיין "אילו רק יכולתי למלא את מחשוף השמלה" לרשת פרופורציה מרכז רפואי.

עשו לנו לייק וקבלו את החדשות המעניינות ביותר, ישירות לפייסבוק

יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, אמרה באירוע: "כדי למכור חזייה לא צריך להפשיט ילדות. ההנחה ש"מין מוכר" גובה מחיר כבד מדי של פגיעה בכבוד האשה ובחירותה ובהנצחת נחיתותן של נשים בכל תחומי החיים. כל הפרסומות שנבחרו משקפות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל, המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האשה ושל היחסים בין המינים, מכילות אלמנטים פורנוגראפיים המחפיצים את גוף האשה ומקבעים סטראוטיפים של אשה כנועה, שטחית, תלותית או טיפשה". ח"כ ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, אמרה: הפריים טיים הישראלי מציג נשים כגוף שאין בו נשמה. משרד פרסום הוא אמנם לא משרד החינוך, אך לפחות תפגינו קצת אחריות ולא תשדרו תכנים מבזים ומשפילים נשים. הצעת חוק חדשה שהגשתי קובעת קנס כספי כבד למפרסמים שיבזו נשים". הפרסומאי דני נטלר אמר באירוע: "הבעיה העיקרית הוא מעמד האשה בחיים ולא בפרסום. פרסום אינו חינוך אלא רק אמצעי בשביל למכור מוצר. אנחנו לא מעצבים את פני האומה. תטפלו אתם בבעיה עצמה ולא בשליח".

אות הקלון של ויצו מוענק זאת השנה הרביעית ברציפות, בשנה שעברה הוענק האות לקמפיין "קניון ארנה" (זרמון-גולדמן). בשנים קודמות הוענק האות גם לפרסומת למי עדן בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

הדירוג הסופי של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר ובחירת המפרסמים ש"זכו" באות הקלון דורג על ידי ועדת מומחיות, נציגות ארגוני נשים, אקדמיה, עיתונות והמשפט. בין חברות הוועדה: ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית למגדר במכללת האקדמית בית ברל, מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ועו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של האיגוד, שלומית ליר, בלוגרית וחוקרת תרבות, נורית חג'ג', פעילה חברתית מזרחית פמיניסטית, שרון צ'רקסקי, מנהלת קשרי ממשל של ויצו, עו"ד עירית גזית, מנהלת מערך הסיוע המשפטי של ויצו, מיכל הלפרט, נציגת האגף לקידום מעמד האשה בויצו.
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו