שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
הזכייניות זומנו לשימוע

הרשות השנייה שוקלת להוריד תוכניות שמכרו אייטמים

אמילי גרינצווייג
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אמילי גרינצווייג

זכייניות הערוצים המסחריים 2 ו-10 זומנו לשימוע בפני הנהלת הרשות השנייה, בגין חשד למכירת אייטמים בתוכניות. צוות מקצועי של הרשות, ברשות סמנכ"ל הטלוויזיה איילת מצגר, בוחן חשדות שהועלו בנושא.

הרשות פנתה לאחרונה לזכייניות השונות – קשת, רשת וערוץ 10 – בנוגע לתוכניות מסוימות שלגביהן התגלו נתונים וחשדות לקיום התופעה. התוכניות המדוברות הן: "יופי של יום", "תהיו בריאים", ו"תוכנית הבראה" של קשת; "לחיות טוב", "סוד החיים הטובים", "שאלה משפטית", ו"החיים על פי אודטה" של רשת; "איזה יופי" עם נעמה קסרי, "משפחה עשר", "המקצוענים" עם שירה פליקס, ו"בריאות עשר" של ערוץ 10.

בשימוע יידרשו הזכייניות להציג את עמדתן, ולהסביר את הממצאים והנתונים שבידי הרשות, הכוללים את הסכמי ההתקשרות של הזכייניות עם חברות ההפקה, וכן פירוט תקציבי ההפקה ועלויותיה.

"החיים על פי אודטה" בערוץ 10

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר כי "בכוונת הרשות לטפל ביסודיות בתוכניות ובמקרים של מכירת אייטמים בתוכניות, על מנת להלחם בתופעה ולמגר אותה. לדבריו, "במסגרת זאת, הרשות אף תשקול להוריד תכנית מהאוויר, זאת בנוסף לסנקציות שינקטו בהתאם לסמכותה".

בעוד שתוכניות הבוקר המוקדמות יותר (המשודרות בין 7:00 ל-9:00) עוסקות בעיקר באקטואליה ומקדמות באופן נרחב תכנים שתשדר הזכיינית מאוחר יותר, התוכניות ה"רכות" יותר שמשודרות אחריהן מתבססות לא מעט על שיתופי פעולה מסחריים.

בעבר פורסם כי הסכום שדורשות הזכייניות בעבור השתתפות באייטם (הופעה או ראיון) באורך של כמה דקות עשוי להגיע ל-3,000-5,000 שקל. למשתתפים מתמידים אף מוצעת האפשרות לרכוש "חבילות" לכמה אייטמים - ואז המחיר יורד מעט.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ