בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חוות דעת משפטית: רפורמת הבנייה לא תעזור למגזר הערבי

תגובות

רפורמת הבנייה שמוביל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באמצעות החוק להאצת הבנייה למגורים - לא מקדמת אלא שיעור זעיר בלבד מתוכניות הבנייה התקועות בחברה הערבית. כך עולה מנייר עמדה משפטי שהתפרסם השבוע לרגל ציון יום האדמה בקרב ערביי ישראל, ולפיו תנאי החוק מדירים מלכתחילה את מרבית תוכניות הפיתוח ביישובים הערביים.

נייר העמדה, שחובר על ידי עו"ד קייס נאסר ממרכז "דיראסאת" למשפט ומדיניות, מצביע כי אין בהמלצות ועדת טרכטנברג פתרונות אמיתיים למצוקת הדיור בחברה הערבית. כך למשל, תנאי החוק קובעים כי לצורך הכרזה על תוכנית ביישוב ערבי כתוכנית לדיור לאומי - יש להשיג את הסכמתם של 80% מבעלי הקרקעות. תנאי שנחשב לבלתי ניתן ליישום, מאחר ומדובר לרוב באלפי אנשים הרשומים כבעלי הקרקע. המסמך כלל גם ניתוח של דו"חות של משרד הפנים שהצביע על שורה של מכשולים ביורוקרטיים, אשר דוחקים את האזרחים הערבים לבנות ללא היתר. לפי נתוני המסמך, עד כה זכה מספר קטן של תוכניות במגזר הערבי להכרזה כתוכניות לדיור לאומי - כאשר 3 תוכניות בלבד מתוך 71 תוכניות המקודמות במסגרת החוק הן במגזר הערבי. שיעור יחידות הדיור במגזר הערבי מכלל יחידות הדיור שמקודמות עומד על 3% בלבד, ומדובר בכ-2,000 יחידות דיור בלבד.

ממשרד הפנים נמסר כי התוכניות להאצת הבנייה מוגשות על ידי יזמים פרטיים ועירוניים, וכי המשרד אינו יוזם תוכניות, אלא רק מאשר, וזאת אם ישנם תנאי תשתית, תברואה ונגישות למען רווחת התושבים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו