בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קנס של 200 אלף ש' על תוכן שיווקי לתוכנית "ד"ר אריק"

הקנס ניתן בגין פרסומת וקידום עניינים אסור למועצת החלב ולחברות הייר קליניק ושטראוס בתוכנית שמגיש אריק אלפר בערוץ הבריאות

תגובות

מועצת הכבלים והלוויין הטילה עיצומים כספיים על חברות הוט ויס בגין שידור של תוכן שיווקי. הקנס, בסכום של 100 אלף שקלים לכל אחת, ניתן בשל פרסומת וקידום עניינים אסור בתוכנית "ד"ר אריק" בהגשת אריק אלפר, המשודרת בערוץ הבריאות.

אגף הפיקוח והבקרה של המועצה זיהה כי במסגרת התוכנית שולבו אזכורים מסחריים אסורים למועצת החלב ולחברות הייר קליניק ושטראוס. האזכורים כללו אייטמים על מוצרים של החברות, לדוגמה מוצרי חלב שונים, בהם התארחו נציגי החברות מבלי להביא עמדות של גורמים מקצועיים נוספים. כמו כן, שולבו מוצרי החברות בתפאורה ובקטעי הווידיאו בתוכנית והלוגו שלהם הוקרן על המסך.

ערוץ הבריאות מופק על ידי חברה חיצונית, "ענני תקשורת", ולכן הקנס עצמו מוטל עליה. מ"ענני תקשורת" נמסר כי "ערוץ הבריאות פועל לפי כל כללי מועצת הכבלים והלוויין וכך ימשיך לפעול למען יצירה ישראלית".

בנוסף, פרסמה השבוע מועצת הכבלים והלוויין דו"ח רבעון שנתי, הכולל את רשימת העיצומים הכספיים שהוטלו על ידי המועצה מאז שנת 2009 עם כניסתו לתפקיד של יו"ר המועצה הנוכחי ניצן חן. לפי הדו"ח המועצה הטילה עיצומים של 1.4 מיליון שקלים בעקבות הפרות של תוכן שיווקי בשלוש השנים האחרונות.

לדברי חן, "מ-2009 הודקה האכיפה על גופי השידור בפיקוחה של המועצה בראשותי. בשנים אלה הוטלו 32 עיצומים כספיים שונים בסכום הגבוה פי עשרה מהעיצומים שהוטלו בעשור האחרון ביחד". הוא הוסיף כי "שליש מהסכום הוטל בעקבות הפרות מתחום התוכן שיווקי, כשבעיניי מונח זה הוא לא יותר מאשר מכבסת מלים לפרסום סמוי, שכל תכליתו נועדה להטעות את ציבור הצופים".

בשיחה עם "הארץ" הוסיף חן כי "אם התוכן השיווקי הוא אסור, תפקידו של הרגולטור הוא לאכוף את החוק". לדבריו, יש מקום לבחון האחדה בתחום התוכן השיווקי בין מועצת הכבלים לרשות השנייה, "ולאחר מכן יש לבחון האם יש מקום לבנות מדרג באיסור על התוכן השיווקי בין תוכניות מסוגים שונים או להשאיר אותו כפי שהוא".

טלוויזיה


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו