חברה המתמחה בנגמ"שים תתכנן תחבורה ציבורית במז' י-ם

HOY העוסקת בייעוץ ביטחוני טורחת כעת על פיתוח הרפורמה בתחבורה שהחלה ב-2003. החברה בתגובה: יש לנו ניסיון גם בתחומים אזרחיים

ניר חסון
ניר חסון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ניר חסון
ניר חסון

חברה לייעוץ ביטחוני, המתמחה בנגמ"שים ואמצעי לחימה, תסייע למשרד התחבורה בביצוע רפורמה בתחבורה הציבורית במזרח ירושלים. חברת HOY היא חברה ישראלית שעוסקת בתחום ביטחון הפנים. את החברה הקים ב-2008 אל"מ (מיל') יואלי אור. על פי אתר האינטרנט שלה, עוסקת החברה ב"מתן ייעוץ, סיוע בכתיבת אסטרטגיות ותפישת הפעלה הן בתחום Home Land Securety והן בתחום היזמות העסקית".

ברשימת הפרויקטים של החברה ניתן למצוא פרויקטים כמו "חתול הפרא" - רק"מ (רכב קרבי משוריין) גלגלי ממוגן להובלה מהירה של גייסות לשדה הקרב ללחימה בשטח אורבני, כפי שמוגדר באתר; פרויקט "חץ דורבן" - מערכת להגנה אקטיבית ליירוט טילים על כלי רכב; "פרש עירוני" - פרויקט לשדרוג נגמ"שים ועוד.

עתה מועסקים יועצי החברה גם בפרויקט לתכנון מחדש של התחבורה הציבורית במזרח ירושלים. בחברה טוענים שאתר האינטרנט לא מעודכן ושהחברה התפתחה באחרונה גם לעניינים אזרחיים. בהנהלת החברה נמצאים גם שמואל ממן וניר מוזיקנט, גם הם קצינים בכירים במילואים.

על פי אתר האינטרנט של החברה, היא כמעט ולא עוסקת בתחום התכנון האזרחי בכלל ובתחום התחבורה בפרט. הפרויקט היחידי שלה בתחום התחבורה, שנעשה אף הוא בשיתוף משרד התחבורה, הוא "פרויקט היערכות המשרד לשעת חירום", לניהול תפעול תחבורה במצבי חירום.

מערכת "חץ דורבן", אחת מבנות טיפוחיה של HOYצילום: יח"צ

משרד התחבורה מבצע מאז 2003 רפורמה מקיפה בתחבורה הציבורית במזרח ירושלים. נכון להיום מבוסס מערך התחבורה בשכונות הפלסטיניות על פיצול בין כ-15 חברות תחבורה, והמשרד מבקש לבצע האחדה והסדרה של התחבורה. לטענת המשרד, התהליך מתבצע תוך שיתוף הציבור ובמטרה לשפר את מצב התחבורה. באחרונה שכר המשרד את שירותיהם של יועצים מחברת HOY.

בעמותת "עיר עמים" מתחו ביקורת על החלטת המשרד. "התנהלות משרד התחבורה בנושא זה משקפת את האופן בו הרשויות מתייחסות לכ-300 אלף תושבי מזרח ירושלים - כבעיה ביטחונית שיש לפתור", אמרה מנכ"לית העמותה, יהודית אופנהיימר.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הרפורמה נועדה להעלות את רמת השירות בתחבורה הציבורית במזרח ירושלים, באמצעות איחוד כל מפעילי התחבורה הציבורית הפועלים במזרח העיר לאשכול קווים אחד, בהסכם הפעלה אחד, כמקובל במשק הישראלי. במסגרת הרפורמה, מועסקים מספר יועצים בתחומי התחבורה השונים, בהם תכנון תחבורתי, ניהול מערך תחבורה ציבורית, שילוב צרכי ציבור, טיפול במעברים ביטחוניים, שילוב רשויות אכיפה בניהול תנועה ותשתיות תחבורתיות, הכרת תרבות המגזר הערבי ושיתוף ציבור וקהילה. בפרויקט שדרוג התחבורה הציבורית במזרח ירושלים מועסקים גם יועצים של חברת 'HOY', המסייעים למשרד התחבורה בקידום הרפורמה".

מנכ"ל HOY, יואלי אור, מסר בתגובה כי "יועצי החברה מועסקים כיועצים על פי ניסיונם המקצועי. התמחות החברה הינה בתחום ייעוץ וניהול פרויקטים וכן בתחומים של ביטחון הפנים במצבי חירום ואמצעי לחימה. נכונה העובדה שהחברה מתמחה בתחום ביטחון הפנים, אך בחברה מועסקים מספר יועצים שניסיונם כולל תחומים נוספים, בין היתר בתחום התחבורה הציבורית. הרפורמה בתחבורה הציבורית במזרח העיר מכילה גם ממשקי פעילות עם רשויות האכיפה של המשטרה והעירייה וכן אנשי ביטחון בכל הקשור למעבר ציבור נוסעים בתחבורה הציבורית דרך מעברי קו התפר בעוטף ירושלים. לממשקים אלו יש צורך בניסיון בעבודה מול גופי ביטחון, תוך הסתכלות במשקפייים של ביטחון הפנים, סוגיה שבה יש ליועצי החברה יתרון רב".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ