בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הח"כים תפסו טרמפ פופוליסטי על הרכבת הקלה

ועדת פניות הציבור סיירה הבוקר ברכבת המושמצת. הח"כים זיהו במהרה את הפוטנציאל האלקטורלי, והסיור הפך למפגן מלא בצעקות וסיסמאות

47תגובות

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) פונה בקול אל קבוצת האנשים שעמדו על הרציף ומנופפת בטלפון נייד. "עכשיו אני מצלצלת לכוכבית 3686 (מוקד פניות הציבור של חברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, ע"ר)", היא מצהירה ומתקרבת אל מרכז המעגל. היא מצמידה את המכשיר אל האוזן וכבר שקועה בשיחה ערה עם המוקד, אומרת משהו בדבר הקושי לתקף כרטיס ויחסם הגס של הפקחים. אלא שהאנשים סביבה כבר עסוקים בח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שעומד לצדה על הרציף, פונה אל המיקרופונים. גם הוא קובל על היחס ועל הקושי, עד הסיבוב הבא. דקות ספורות לאחר מכן נכנסת רכבת לרציף בתחנת קריית משה בבירה, והח"כים - על עוזריהם וצוותי התקשורת שמלווים אותם - עולים עליה בדרכם לחפש אחר נקודת הכשל הבאה.

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת ערכה היום (רביעי) סיור לאורך צירי הרכבת הקלה בירושלים. מלבד חברי הכנסת שמאלוב-ברקוביץ' ומקלב, הגיעו לסיור גם חברי הכנסת דוד אזולאי (ש"ס), יו"ר הוועדה, מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), ואברהם מיכאלי (ש"ס). מטרתו המקורית של הסיור היתה לבחון את אמיתות התלונות שהתקבלו בוועדה בחודשים האחרונים על ידי אזרחים נגד הרכבת הקלה - או "רכבת קללה", כפי שח"כ מקלב מיהר לכנות אותה הבוקר, חמש דקות אל תוך הסיור, לקול המהומי הסכמה של כמה אזרחים שהתאספו סביבו.

הסיור נועד להיערך בהפתעה, על מנת שיספק ממצאים אותנטיים אודות שגרת יומיום אמיתית, אך בפועל קרה דבר אחר. מישהו טרח להודיע על הסיור לפעילים נגד הרכבת הקלה, ואלה קידמו את פני קבוצת הנבחרים במחאה קולנית נגד הרכבת, שכללה שלטים ומגאפון. "חברי כנסת יקרים", צעק אחד מהם, "חברת סיטיפס מחזיקה את אזרחי ירושלים שבויים". חברי הכנסת יישרו קו. "צריך תואר ראשון כדי לקנות כרטיס", הודיע בקול רם ח"כ מיכאלי אחרי מספר ניסיונות לא מוצלחים לרכוש כרטיס באחת ממכונות הכרטוס. "הכנסתי שטר של עשרים, המכונה לא מקבלת. ניסינו מטבעות - כלום". ח"כ שמאלוב עקפה אותו משמאל ופרשה יד מלאה מטבעות: "אתה צריך סכום מדויק פה בשביל להצליח לרכוש כרטיס. תואר ראשון". ח"כ בן ארי הביט בשניים מהצד ובחיוך רחב הוסיף: "המכונה מקולקלת. רק אחת עובדת".

אוליבייה פיטוסי

ברקע נשמע כל העת המגאפון של עידו נווה, פעיל חברתי בולט - אולי הבולט ביותר - במרי האזרחי ברכבת הקלה. "לסיטיפס אין אינטרס לתקן את מכונות הכרטוס", הוא צעק מרחק שתי פסיעות מקבוצת הח"כים. "הם מונופול, למה שיעשו את זה? מישהו יכול להחרים אותם?". הח"כים ניסו להגביר את קולם בניסיון להתגבר מעל המגאפון של נווה, רק כדי לשלוח מסר זהה. "המדינה לא מעוניינת שתהיה כל אלטרנטיבה והיא תגדע כל ניסיון להתארגנות", אמר ח"כ מקלב. "עשר שנים אנשים סובלים מהרכבת, קיוו לרכבת קלה וקיבלו רכבת קללה. אני מקווה שהזחיחות של הנהלת הרכבת הקלה תתערער". בינתיים ח"כ אזולאי הודיע כמנצח כי מצא כשל נוסף: "כשאני עומד פה זה פשוט סכנת נפשות, אין פה שום גדר בטיחות, שום מעקה, סדרנים, מאבטחים, מישהו שיכוון - כלום".

דקות לאחר מכן הח"כים בתוך קרון הרכבת, בוויכוח ער עם פקח אודות סוגיית תיקוף הכרטיסים, בסיומו הם פונים למיקרופונים. "אחרי ניסיונות רבים לתקף את הכרטיס, הצלחנו", אמר בחגיגיות ח"כ מיכאלי. "העברנו אותו כבר ארבע פעמים". מיכאלי פנה לבחורה שעמדה משמאלו: "כמה פעמים לקח לך עד שהצלחת להעביר את זה? אז תארי לך אישה מבוגרת שמנסה לעשות את זה".

אוליבייה פיטוסי

מימינם, שמאלוב שקועה בשיחה עם צעיר חרדי שטען בפניה כי "רוב הציבור תומך ברכבת". היא ניסתה לשכנע אותו כי בידיה ממצאים אחרים. ח"כ מיכאלי זורק פתאום שאלה לחלל הקרון: "איך יודעים באיזו תחנה אנחנו? מי שלא מכיר את ירושלים לא יידע". בתגובה, קוטעת שמאלוב את שיחתה עם הצעיר, ומוסיפה: "גם מה זה כל הברקסים האלה?".

מהוועדה לפניות הציבור נמסר כי "אל הוועדה הגיעו תלונות של אזרחים רבים שקבלו על הקשיים, על הבעיות ועל התקלות שהיו מנת חלקם, במפגש עם הרכבת הקלה ובנסיעות הממושכות מדי באוטובוסים הירושלמים ברחוב אגריפס ובמרכז העיר. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם אזולאי הודיע כי יקיים דיון דחוף בעקבות הסיור שבו ידרוש ממשרד התחבורה ומכל הגורמים המעורבים בתחבורה הציבורית בבירה, לבחון מחדש את כל החוזים וההסכמים להפעלת הרכבת והאוטובוסים".
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו