המדינה ביטלה את מימון הקמפיין לתיירות גאה

משרד התיירות הבטיח להקצות 400 אלף שקל למסע פרסום, אך חזר בו משום שעיריית ת"א סירבה לממן ערב לסוכני נסיעות

אילן ליאור
אילן ליאור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אילן ליאור
אילן ליאור

משרד התיירות ביטל את תמיכתו בקמפיין בינלאומי לעידוד תיירות גאה לישראל, בעקבות סירובה של עיריית תל אביב לממן ערב גאלה לסוכני נסיעות. המשרד טוען כי כעת ייאלץ לממן בעצמו את האירוע ולכן לא יתמוך במסע הפרסום. בעירייה אומרים מנגד כי המשרד מפעיל לחץ פסול, קושר בין עניינים שאין ביניהם קשר, ובכך פוגע בתיירות לישראל ובקהילה הגאה.

המשרד והעירייה סיכמו לשתף פעולה ולהשיק בחודשים הקרובים קמפיין משותף באירופה ובארצות הברית, בעלות כוללת של 800 אלף שקלים. העירייה הודיעה כי תקצה לקמפיין 300 אלף שקלים, התאחדות המלונות הסכימה לתרום עוד 100 אלף שקלים ומשרד התיירות התחייב להעביר למטרה זו 400 אלף שקלים.

ללא כל קשר לקמפיין, ביקש המשרד מהעירייה להקצות 100 אלף שקלים למימון ערב גאלה לסוכני נסיעות זרים, בכנס בינלאומי שעתיד להתקיים בתל אביב. מנכ"ל העירייה, מנחם לייבה, הודיע למשרד כי העירייה מסרבת לממן את האירוע. זאת, אף שהעירייה הקצתה משאבים לאירועים דומים בשנים קודמות. בתגובה, הודיע המשרד כי הוא חוזר בו מהתחייבותו לתמוך בקמפיין לעידוד התיירות הגאה.

"קיבלנו באכזבה את החלטתו של מנכ"ל עיריית תל אביב שלא לממן את ערב הגאלה המתקיים בתל אביב לסוכני נסיעות המגיעים לארץ במסגרת כנס ישראל", כתב פיני שני, סגן ראש מנהל השיווק וראש אגף בכיר חו"ל ודתות במשרד התיירות, למנכ"ל העמותה לתיירות תל אביב, אתי גרגיר, ולמתאם אירועי הגאווה בעיר, אדיר שטיינר.

7 מתוך 7 |
מצעד הגאווהצילום: הדר כהן
1 מתוך 7 |
מצעד הגאווהצילום: הדר כהן
2 מתוך 7 |
מצעד הגאווה צילום: הדר כהן

"כמובן שאנו מכבדים החלטה זו, אולם אנו רואים באירוע זה אירוע חשוב וכזה שחייב להציג את העיר תל אביב ומדינת ישראל בצורה מכובדת מאוד", הוסיף שני. "כיוון שאנו נצטרך לשאת בנטל המימון והארגון של ערב זה החלטתי לבטל את הפרק של קידום התיירות הגאה במיזם המשותף לנו ולגורמי התיירות בתל אביב. אני בטוח שכיוון שנושא התיירות הגאה כה חשוב, עיריית תל אביב תדע להמציא את המשאבים גם ללא השתתפותנו".

הקמפיין נועד להמשיך מסעות פרסום קודמים בכלי תקשורת באירופה לעידוד תיירות גאה לישראל. בשנה שעברה מימנו משרד התיירות והעירייה במשותף קמפיין בעלות 400 אלף שקלים. בעירייה אומרים כי הקמפיינים נחלו הצלחה רבה ומשכו אלפי תיירים לישראל לכל אורך השנה ובייחוד בשבוע הגאווה. הודעתו של שני התקבלה לאחר סיכומים על היקף הקמפיין החדש וקביעת פגישת עבודה עם לשכת הפרסום הממשלתית ליום ראשון הקרוב. שני הודיע על ביטול הפגישה.

"נדהמתי מההתנהלות של משרד התיירות. זו התנהלות בריונית וכוחנית מול העירייה. יש פה ניצול ציני של הקהילה הגאה", אומר יניב ויצמן, חבר מועצת העיר תל אביב מטעם סיעת הצעירים "רוב העיר" ויועץ ראש העיר לענייני הקהילה הגאה. "המטרה משותפת לעיר תל אביב ולמשרד התיירות. התוצאות של הקמפיינים הקודמים ברורות. רק לפני שבועיים סיימנו את אירועי הגאווה עם אלפי תיירים. משרד התיירות מבין את זה ואפילו בישיבה אתו הגדיר את זה כיעד אסטרטגי". ויצמן תוהה מדוע משרד התיירות ביטל לחלוטין את התמיכה בקמפיין, אף שהסכום שביקש מהעירייה לטובת ערב הגאלה נמוך בהרבה.

משרד התיירות מסר בתגובה כי הוא "משקיע עשרות מיליוני שקלים מדי שנה בשיווקה של תל אביב כיעד תיירותי מוביל בישראל, כאשר אחוז ההשתתפות של עיריית תל אביב בכך הוא מזערי. זו השנה השלישית שמשרד התיירות מקיים כנס יוקרתי שבו משתתפים כ-200 סוכני נסיעות בכירים מכל העולם ואירוע זה מניב תוצאות ומניע תיירים רבים להגיע לעיר. שני שלישים מהסוכנים שהשתתפו בשנתיים האחרונות הם סוכנים חדשים שלא שיווקו עד אז את ישראל כלל".

המשרד הוסיף כי "לנוכח הודעת מנכ"ל עיריית תל אביב שלפיה העירייה, בניגוד לשנתיים הקודמות, נסוגה מהשתתפות במימון האירוע לסוכני הנסיעות, נאלץ המשרד להעביר תקציב כדי לקיים את כנס הסוכנים ולקצץ את התמיכה בתיירות הגאה, חשובה ככל שתהיה".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ