בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אושר סופית: תושבי ת"א יחנו חינם בכל רחבי העיר

5תגובות

משרדי הפנים והתחבורה אישרו אתמול את החלטת עיריית תל אביב לפטור את תושבי העיר מתשלום על חניה במקומות המסומנים בכחול-לבן. עד כה נדרשו התושבים לשלם 69 אגורות לשעה מחוץ לאזור מגוריהם. ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף בתוך כמה שבועות, עם פרסומה ברשומות והחלפת התמרורים ברחבי תל אביב. לא יהיה שינוי באזורי החניה המועדפת, כך שמחמש בערב עד תשע בבוקר תותר במקומות המסומנים החניה רק לתושבים בעלי תו אזורי.

לצד ההחלטה לבטל את התשלום לתושבים, יועלה מחיר החניה בכחול-לבן למי שאינם מתגוררים בעיר מחמישה שקלים וחצי לשישה שקלים, המקסימום הקבוע בחוק. בעירייה אומרים כי הפעולות האלה נועדו להקל על תושבי העיר ולעודד את המבקרים להשתמש בתחבורה הציבורית.

על הצעדים הודיעה העירייה במסיבת עיתונאים מיוחדת לפני כחצי שנה, אך עד עתה המתינה לאישור משרדי הממשלה. צעדים אחרים שלא דרשו אישור של גורמים חיצוניים נכנסו לתוקף כבר לפני יותר מארבעה חודשים ובהם הפחתת מחירי החניה לתושבי העיר בחניוני התאגיד העירוני "אחוזות החוף". ברוב החניונים זוכים עתה התושבים להנחה של 75% מהמחיר המלא, לעומת 50% קודם לכן. זאת, למעט חניון גולדה, המשמש את באי בתי המשפט ומוסדות התרבות הסמוכים והחניונים סביב אוניברסיטת תל אביב. העירייה העריכה כי בעקבות התכנית יפחתו הכנסותיה בכ-35 מיליון שקלים בשנה, הכוללים תשלום של תושבי העיר על חניה בכחול לבן ובחניוני אחוזת החוף ובעיקר דו"חות שלא יינתנו עוד לתושבי העיר על חניה בכחול-לבן בשעות היום.

חברת מועצת העיר תמר זנדברג (מרצ), מותחת ביקורת על התכנית. "כל המהלך הזה נועד להקל על החניה, בניגוד למדיניות שלנו לעודד תחליפי רכב פרטי - תחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל. כל כך אנחנו מתאמצים לסלול שבילי אופניים ולשרת את התושבים בתחבורה הציבורית וביד השנייה אנחנו פותחים לרווחה ומקלים מאוד על אפשרויות החניה ברכב פרטי, דבר שמעודד כניסה של כלי רכב למרכז העיר במקום אמצעי תחבורה אחרים", היא אומרת. היא מביעה חשש שהשינויים לא ישיגו את מטרתם. "אם המטרה המוצהרת היא לפעול לטובת התושבים, יש לנו כאן הרעה משמעותית לתושבי מרכז העיר, כאשר תושבי השכונות הרחוקות ייכנסו לעיר עם המכוניות שלהם ולמעשה ייקחו את מקומות החניה של תושבי מרכז העיר".

בעירייה מודעים לכך שהתכנית רחוקה מלפתור את מצוקת החניה הקשה בתל אביב, ובעיקר במרכז העיר. גם כך, נדרשו עד היום תושבי תל אביב לשלם 69 אגורות בלבד לשעת חניה בכחול-לבן וניתן להניח שהפטור מתשלום לא ישפיע באופן משמעותי על ההחלטה אם להשתמש ברכב הפרטי או לא בנסיעות בתוך העיר. גם העלאת המחיר למי שאינם תושבי העיר בחצי שקל לשעה לא צפויה להוביל לשינוי בהרגלי הנסיעה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו