מורים עתרו נגד יישום רפורמת בתי"ס יסודיים בחטיבות הביניים

ארגון המורים העל-יסודיים טוען כי יישום רפורמת "אופק חדש" מערערת ויוצרת פער בין מורי תיכונים שש-שנתיים שחלקם פועלים לפי רפורמת "עוז לתמורה"

טלילה נשר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טלילה נשר

ארגון המורים העל-יסודיים עתר שלשום (שלישי) לבית הדין הארצי לעבודה נגד הסתדרות המורים בבתי הספר היסודיים והמדינה, במחאה על יישום רפורמת “אופק חדש” – שנועדה לבתי הספר היסודיים – גם בחטיבות הביניים. 


המורים העל-יסודיים טוענים כי הדבר הוביל לפיצול בינם ובין מורי החינוך העל-יסודי שפועלים בחטיבות, ודורשים כי הרפורמה המיועדת לתיכונים, ושנחתה לפני שנה עם המדינה, “עוז לתמורה” - היא שתיושם בחטיבות הביניים.


כידוע, ברשויות רבות בארץ, החינוך העל-יסודי קיים כיחידה אחת, שש שנתית, של כיתות ז’ – י”ב. לטענת הארגון, החלת הסכם “אופק חדש” על חטיבות הביניים מעמידה בסכנה את עצם קיומו של בית הספר השש-שנתי ועלולה להביא ל”החזרת מערכת החינוך עשרות שנים לאחור, כפי שהיתה לפני 40 שנה, מצב אותו בקשה המדינה לתקן”.


מנהל ממרכז הארץ העיד כי יישום שתי הרפורמות השונות באותו בית ספר הוא אכן עניין בעייתי. “יש חדר מורים אחד שהוא למעשה שני חדרי מורים נפרדים. המורים מלמדים גם בחטיבה וגם בתיכון, אך צורת ההעסקה שלהם בכל אחת מהמסגרות שונה, הם לא מרוויחים את אותו שכר, זה בעייתי מאוד לעבוד בצורה הזו”.


בעתירתו דורש ארגון המורים מבית הדין הארצי לעבודה לקבוע שארגון המורים העל-יסודיים הוא הארגון היציג בחינוך העל-יסודי וכי מוטלת על המדינה החובה לנהל עמו משא ומתן ולחתום על הסכם קיבוצי עם כל המורים בחינוך העל-יסודי. “המדינה יחד עם הסתדרות המורים, הדירו את הארגון מייצור ופגעו למעשה בחופש ההתארגנות, דבר שאמור להיות בסיסי בכל מדינה דמוקרטית”, אומר יו”ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז.

ארז, סער ונתניהו בהשקת "עוז לתמורה" 


תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ