בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נבחני הפסיכומטרי כתבו חיבור בבחינה ובירכו: "למדנו פחות מלים וביטויים"

הבוקר נערכה הבחינה לראשונה במתכונתה החדשה, ללא שאלות הפ.ט.ל וההשוואות הכמותיות, ובניסיון להתאים אותה לדרישות האקדמיה

14תגובות

הבחינה הפסיכומטרית התקיימה הבוקר (ראשון) לראשונה במתכונתה החדשה, הכוללת מטלת כתיבת חיבור בפרק החשיבה המילולית. במועד הבחינה הנוכחי הוקצו לתלמידים 30 דקות לכתוב חיבור שאורכו 26 עד 50 שורות, בנושא החינוך בבית לעומת החינוך בבתי הספר. החיבור מהווה 25% מציון הפרק וייבדק על ידי שני מומחים.

מרבית הנבחנים שניגשו לבחינה הבוקר באוניברסיטת חיפה ציינו לחיוב את הוספת פרק החיבור לבחינה, ואמרו כי הוא עדיף על סוגי שאלות אחרים. "החיבור הוא רעיון טוב, משום שהוא מאפשר ביטוי עצמי רחב יותר מאשר בפרקים אחרים", סיפרה חנין, תושבת חיפה בת 20, שמנסה להתקבל ללימודי חינוך גופני וניגשה לבחינה בפעם השנייה.

אנה, תלמידת י"ב בת 17 מכרמיאל שמעוניינת ללמוד מקצוע הנדסי כלשהו, הוסיפה כי פרק החיבור מקל על הנבחנים משום שלא צריך ללמוד אליו, לקרוא ספרים או לשנן מלים. "בזכות התוספת נדרשנו ללמוד פחות מלים וביטויים", אמרה. לעומתה, לידור, תלמיד י"ב ממגדל העמק שמבקש להתקבל למסלול עתודה בצבא, סיפר כי בקורס ההכנה בו למד תרגל גם כתיבת חיבורים. "בתואר השני כותבים תזה וצריך להתאמן לקראתה", הסביר.

במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, הגוף האחראי לבחינה מטעם האוניברסיטאות בישראל, הסבירו כי השינויים החדשים נועדו "לענות באופן מיטבי על צרכי ההשכלה הגבוהה". במרכז הוסיפו כי המתכונת החדשה גובשה בין היתר בעקבות ההכרה הגוברת בצורך לבדוק מיומנויות כתיבה, שלא נכללו עד כה בבחינה אך נדרשות בלימודים האקדמיים.

לצד הוספת פרק החיבור חלו שינויים נוספים בפרק החשיבה המילולית. כך מקבצי השאלות מסוג "מלים וביטויים" ו"החלפת אותיות" (פ.ט.ל) הושמטו. "השינויים נעשו כדי שהמטלות בבחינה תהיינה דומות יותר למטלות הנדרשות בפועל בלימודים, ועל מנת למנוע שינון אוצר מלים, שאפיין את ההכנה לבחינה", הסבירו במרכז הארצי. שינוי נוסף נערך גם בפרק החשיבה הכמותית, כאשר מקבצי השאלות מסוג "השוואה כמותית" הושמטו ממנו.

מלבד כל זאת, כל אחד משמונת פרקי הבחינה הכוללים שאלות אמריקאיות קוצר בחמש דקות ובמקביל צומצם מספר השאלות בפרקים אלה. בסך הכול קוצרו הפרקים ב-40 דקות, וכל זאת כדי לאפשר את הוספת מטלת הכתיבה מבלי להאריך את משך הבחינה, שנותר שלוש שעות.

בנוסף, כפי שהונהג זה כשנה, נוספו שני ציונים כלליים לציון הכללי שדווח עד כה: "ציון בדגש מילולי", הנותן משקל גבוה (60%) לציון בתחום החשיבה המילולית, ו"ציון בדגש כמותי", הנותן משקל גבוה (60%) לציון בתחום החשיבה הכמותית. משקלו של תחום האנגלית בשלושת הציונים הכלליים הוא 20%. הציונים החדשים נוספו מתוך הכרה בעובדה שהזיקה של התחומים הנבדקים בבחינה הפסיכומטרית ללימודים האקדמיים תלויה בתחום הלימוד המבוקש.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו