בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לא רק ליום כיפור

מספר רוכבי האופניים בתל אביב עלה ב-54% בתוך שנתיים

מסקר שערכה העירייה עולה עוד כי בין 2010 ל-2012 ירד מספר המשתמשים ברכב פרטי באופן יומיומי ב-5%

9תגובות

סקר חדש מצביע על גידול משמעותי בשימוש באופניים בתל אביב. על פי הסקר, מספר הרוכבים על אופניים באופן קבוע עלה ב-54% משנת 2010. על פי ההערכות, מדי יום רוכבים על אופניים לעבודה או ללימודים יותר מ-18 אלף מתושבי העיר, לעומת כ-12 אלף לפני שנתיים. 39% ממשקי הבית בעיר מחזיקים לפחות זוג אופניים אחד. את הסקר ערך מכון "חקר" בחודש יוני עבור המרכז למחקר כלכלי וחברתי בעיריית תל אביב, בקרב מדגם של 1500 תושבי העיר בני 20 ויותר.

כ-14% מהנשאלים הצהירו כי כלי התחבורה העיקרי שלהם לעבודה או ללימודים הוא אופניים, לעומת 9% בלבד בסקר הקודם שנערך בשנת 2010. לצד זה, עלה גם מספר המשתמשים באופן קבוע בתחבורה הציבורית מ-25.5% ב-2010 ל-29.3% השנה. שיעור ההולכים ברגל לעיסוקיהם עלה מעט והוא מסתכם ב-17.3%. לעומת זאת, השימוש ברכב פרטי כדי להגיע לעבודה או לליממודים ירד מ-48.4%. ל-43.4%. למשיבים ניתנה אפשרות לבחור יותר מתשובה אחת.

השימוש באופניים גבוה באופן משמעותי בקרב תושבי מרכז ודרום העיר, לעומת אזורים אחרים בתל אביב. 23.5% מתושבי מרכז ודרום העיר העידו כי הם רוכבים על אופניים באופן קבוע כדי להגיע ליעדם, לעומת כחמישה אחוזים בלבד בצפון תל אביב, במזרח העיר וביפו. עם זאת, גם במרכז העיר אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר הוא רכב פרטי. בחלקים הצפוניים, כשני שלישים מהתושבים נוסעים ברכב פרטי, ואילו ביפו כמחצית מהאוכלוסייה משתמשת באורח קבוע באוטובוסים.

מוטי מילרוד

הסקר בחן גם את עמדות התושבים באשר לתשתיות האופניים בתל אביב. התברר כי רק 61% סבורים כי אין מספיק שבילי אופניים בתל אביב. שיעור זהה השיב כי אינו שבע רצון ממספר שבילי האופניים באזור מגוריו. 27% מהנשאלים אמרו כי באזור מגוריהם אין כלל שבילי אופניים. שביעות הרצון הגבוהה ביותר היתה בקרב תושבי מזרח העיר. תושבי יפו היו אלה שהביעו חוסר סיפוק ממספר השבילים בשכונותיהם.

המשיבים העניקו ציונים בינוניים לאיכות שבילי האופניים בעיר. בסולם בין 1 ל-5 העניקו המשתתפים בסקר ציון 2.9 לרציפות השבילים, 3.3 לשילוט ולתמרור ולבטיחות הרכיבה על השבילים, ו-3.7 לסימונים על השבילים עצמם. 81% מרוכבי האופניים ציינו כי הולכי הרגל מפריעים להם לרכוב על השבילים המסומנים. מנגד, 55% מהולכי הרגל העידו כי רוכבי האופניים דווקא מפריעים להם לצעוד בבטחה ברחובות העיר.

93% מתושבי העיר ציינו כי הם מכירים את פרויקט השכרת האופניים העירוני "תל אופן", שנחנך לפני כשנה וחצי.% 19 אמרו כי הם עושים בו שימוש. המשיבים העניקו לפרויקט ציון 4.1 מתוך 5, אך הציון היה גבוה יותר דווקא בקרב אלה שהעידו כי אינם שוכרים אופניים. הנתון הזה מתיישב עם התלונות הרבות שממשיכות לזרום ממשתמשי מערך השכרת האופניים, על תקלות טכניות רבות בתחנות ועל איכות ירודה של תחזוקת האופניים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו