בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כביש 31 לערד: 30 ק"מ שגבו 30 הרוגים בשלוש שנים

בשבוע האחרון בלבד נפגעו בכביש עשרה אנשים בשתי תאונות קטלניות. העבודות לשדרוגו החלו רק לפני שנה, וצפויות להסתיים ב-2014

54תגובות

בשלוש השנים האחרונות נהרגו 30 בני אדם על כביש 31 בדרום הארץ, בקטע שבין להבים לערד, שאורכו 30 ק"מ. כך אומרים ביובש נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והמשטרה. התחזית הקודרת של המשטרה ועמותת אור ירוק היא שעוד מאות אנשים ייהרגו בכביש הזה, הדו-מסלולי, בעשר השנים הקרובות אם לא ישודרג.

בשבוע האחרון היו בכביש שתי תאונות קטלניות. שלשום נהרגה בכביש גלי מנטש, בת 38, אם לארבעה ילדים. עוד תשעה בני אדם נפצעו בתאונה. מחקירה ראשונית של שוטרי התנועה במרחב נגב התברר שמכונית שסטתה מנתיבה וחצתה קו הפרדה לבן פגעה במכונית של משפחת מנטש שנסעה בנתיב הנגדי. האם נהרגה וארבעת ילדי המשפחה והאב נפצעו בינוני. בכלי הרכב השני נפצעו עוד ארבעה אנשים. יומיים לפני כן נהרג בכביש צעיר בן 25 בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב.

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביחס לכביש 31 מלמדים שהוא מהמסוכנים בישראל: בשנת 2012 היו בו שש תאונות קטלניות, 11 הרוגים ותשעה פצועים קשה; בשנת 2011 – שבע תאונות קטלניות ו-11 הרוגים ושש תאונות קשות עם 18 פצועים קשה; בשנת 2010 היו בו שבע תאונות קטלניות עם שמונה הרוגים ועוד 11 תאונות קשות עם 14 פצועים קשה.

אליהו הרשקוביץ

לדברי ראש לשכת תנועה במרחב נגב, רב פקד יובל פז, "לרוב התאונות האלה יש מכנה משותף – ברובן היתה סטייה של מכונית מן הנתיב. אין שם מעקה הפרדה, זה כביש של אפס סובלנות לרכב שסוטה. כל סטייה היא התנגשות".

רפ"ק פז טוען כי "יש בכביש הרבה עיקולים שגורמים לתאונות ויש מרכיב נוסף – נהגי הפזורה הבדואית שחלקם נוסעים שם בפראות. יש עשרות כניסות לא חוקיות לכביש, אין הפרדה בינו לשטחים הסמוכים לו. כל רכב יוצא מאיפה שבא לו. מרכיב בעייתי נוסף הוא עבודות בכביש, שהנהגים לא מתייחסים אליהן ולפעמים לא שמים לב אליהן".

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "בעשור הקרוב כביש 31 יגבה את חייהם של כמאה בני אדם. יש בכביש מסלול נסיעה אחד לכל כיוון, ללא הפרדה בין המסלולים, ולכן יש בו הרבה תאונות חזיתיות, מרובות נפגעים והרוגים. המדינה צריכה לחייב את הרשויות לטפל בכביש ולשדרגו מיד ולדאוג להפסקת הקטל בו".

עבודות שדרוג הכביש החלו במאי 2011. במסגרת שדרוג כבישים חד-מסלוליים ללא הפרדה קשיחה, הקציב משרד התחבורה כ-800 מיליון שקלים לשדרוג הכביש באמצעות החברה הלאומית לדרכים בישראל. לטענת החברה, עם השלמת הפרויקט ב-2014, יוכפל מספר הנתיבים בכביש, משניים לארבעה, יוצבו מעקות בטיחות, תותקן תאורה ויתאפשר מעבר בטוח לצאן הרועה באזור ומסכן את הנהגים. הקטע הראשון של השדרוג צריך להסתיים בשבועות הקרובים, מוסרת החברה.

ביחס לשאר קטעי הכביש, הם נמצאים בשלבים שונים של תכנון וביצוע. החברה מוסרת כי התנגדות תושבי הפזורה הבדואית להפקעת קרקע בקטע הכביש שבין מולדה לצומת שוקת גורמת לעיכובים, אך היא פועלת להתגבר עליהם ולהשלים את העבודות מוקדם ככל האפשר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו