בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ביקורת חריפה על תוכנית סער לתגמל לפי אחוז גיוס

מורים במגזר הערבי תוקפים את תוכניתו של שר החינוך: "שידאג קודם כל לשוויון", ח"כ אילן גלאון: "זו מיליטריזציה, עוד מעט ינפו מי שלא יתגייס לקרבי"

90תגובות

ביקורת חריפה נשמעה היום (רביעי) על תוכניתו של שר החינוך שיוצאת השנה לפועל, במסגרתה יתוגמלו מורים בשכרם על סמך אחוז הגיוס לצה"ל ולשירות הלאומי של תלמידיהם.

אנשי הוראה במגזר הערבי תקפו את יוזמתו של שר החינוך, גדעון סער, אולם חששו להתראיין בנושא בשמם. "זהו רעיון פוליטי מובהק", אמר אחד מהם, "לא ייתכן דבר כזה, העניין פה הוא בכלל לא כספי אלא מהותי. זוהי פגיעה ברורה בנו, כאזרחי מדינת ישראל. על שר החינוך לדאוג קודם כל לשוויון בין התלמידים, ואז שידבר על שירות לאומי".

צוותי ההוראה במגזר הערבי יפעלו נגד התוכנית, הבטיח המורה, "אנחנו דורשים שוויון מלא כאזרחי המדינה, ובמקום זה נתקלים ביוזמות לישראליזציה ולוויתור על הזהות הערבית. לפני שמתבצע ניסיון לייצור כור היתוך לערבים בחברה הישראלית, שידאגו למערכת חינוך שוויונית".

ששון תירם

מנהלי התיכונים קיבלו באחרונה מכתב בו פורטה שיטת התגמול החדשה למורים, על פי מודל בן ארבעה מרכיבים: "לימודי, ערכי-חברתי, שיפור בהישגים לימודיים ושיפור בהישגים חברתיים-ערכיים". במדדים שייבחנו מעתה ולפיהם יתוגמלו צוותי ההוראה ניתן למצוא את שיעור הזכאות לתעודת בגרות והצטיינות בבגרות, מניעת נשירה, וקליטת תלמידי חינוך מיוחד. אחד הסעיפים שעורר ביקורת נוגע לתגמול כספי על סמך "מדד השירות למדינה" – אחוז המתגייסים לצה"ל או המתנדבים לשירות לאומי-אזרחי.

לפי ארגון יוזמות קרן אברהם, הפועל לשוויון בין יהודים לערבים, הצעד יעמיק את הפערים בין תלמידים יהודים וערבים. "תקציבי מערכת החינוך, שמוקצים ממילא בצורה מפלה, אינם יכולים להיות מותנים בשירות צבאי או אזרחי, במיוחד כאשר מדובר בשירות התנדבותי באופיו", נמסר מהארגון, "נושא השירות האזרחי שרוי במחלוקת עמוקה בחברה הערבית, שידועה היטב למשרד החינוך, ולכן על הממשלה לפתוח בהידברות עם המנהיגות הערבית לבניית מנגנון מוסכם של התנדבות רחבה של צעירים ולא להשתמש בשירות האזרחי במתכונתו הקיימת ככלי להרחבת פערים ולביסוס אפליה".

ח"כ אילן גלאון (מרצ) מסר בתגובה כי "שר החינוך כבר לא מסתפק בסיורים לחברון ולהר-הבית ובשאר שיעורי מורשת הזויים, ומקדם מיליטריזציה של מערכת החינוך. בשלב הבא, ייערכו ועדות קבלה בבתי-הספר שינפו מועמדים שלא יתגייסו לקרבי, לא ימונה מנהל מתחת לדרגת קולונל או שר חינוך שאינו רב-אלוף". לדבריו, החלטת משרד החינוך יוצרת אפליה חמורה כלפי האוכלוסייה הערבית בישראל ו"לא תעבור את מבחן בג"ץ".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "בהתאם למודל מענקי ההצטיינות (תגמול דיפרנציאלי) שגובש, כל מגזר נמדד ביחס לעצמו. בהתאם לכך, ימדדו בתי הספר הערבים כשבתוך המגזר יינתן ניקוד גבוה יותר לבתי הספר על הישגים חברתיים-ערכיים, בהם שיעור גבוה של מתגייסים לשירות לאומי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו