בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אלעזר שטרן: אין לי שום בעיה עם הקהילה הגאה

ראש אכ"א לשעבר ומועמד "התנועה" הגיב על החלטתו להשבית בעבר את עיתון "במחנה" בשל כתבה שעסקה בקצין שיצא מהארון

21תגובות

בקהילה הגאה הרימו גבה כאשר הודיעה ציפי לבני על צירופו של אלוף (מיל') אלעזר שטרן למפלגת התנועה. אנשי הקהילה זוכרים היטב את החלטתו של שטרן במאי 2001, בעת שהיה קצין חינוך ראשי, לסגור לשבועיים את עיתון "במחנה" בעקבות פרסום כתבת שער על אלוף משנה במילואים שיצא מהארון. מאז נודע לפני שבוע וחצי כי שטרן שובץ במקום הרביעי ברשימת התנועה, מוזכר הסיפור הזה שוב ושוב ברשתות החברתיות, בניסיון להניא הומואים ולסביות מלהצביע למפלגה החדשה.

ביום חמישי בערב בחר שטרן להשיב לטענות ולהציג את הצד שלו לסיפור. "מדי כמה שנים עולה סוגיית היחס שלי כלפי הקהילה הגאה, כאשר היא נסמכת על אירוע סגירת עיתון 'במחנה' בשנת 2001, עת שירתתי כקצין חינוך ראשי", כתב בדף הפייסבוק החדש שלו. "עיתון 'במחנה' אכן נסגר לפרק זמן קצר לאחר שעל תמונת השער שלו הופיעה כתבה על יציאתו מהארון של קצין בכיר. אני רוצה להבהיר, הבעיה היתה אך ורק בעיתוי פרסום הכתבה בגיליון ב'במחנה', ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. אני חשבתי שבגיליון זה, ראוי שיהיה סיפור הקשור לנופלים, למשפחותיהם ולמורשתם", הסביר.

שטרן ביקש להבהיר כי "בניגוד למה שנכתב אין לי שום בעיה או התנגדות כלשהי, לא אז ולא היום, לפרסום תמונתו וסיפורו של הקצין שיצא מהארון על עמוד השער". הוא אף הוסיף סיפור אישי: "עת שירתי כראש אכ"א, שירת בלשכתי איש קבע מהקהילה, שבין תפקידיו היה גם ממונה על הקשר עם הציבור, וכאשר השתחררתי מצה"ל, בחרתי להעסיק אותו בתפקידי האזרחי הקודם בקרן ג'ניסס, ואני שלם ושמח עם זה וחושב שראוי לקדם אנשים ללא קשר להעדפתם המינית".

עופר וקנין

הוא הגיב בין השאר לפוסט שכתב הגולש ערן פוגל על קיר הפייסבוק שלו. פוגל שאל את שטרן אם היה נוהג באותו אופן גם היום וביקש לדעת את עמדתו בעניין שוויון זכויות לקהילה הגאה בצבא ומחוצה לו. "האם למשל תא משפחתי אפשרי בעיניך רק בין גבר לאשה? האם תתמוך בנישואים חד-מיניים כמו יו"ר מפלגתך? אימוץ ילדים?", שאל, אך לא זכה לתשובות בעניינים אלה. "אני שמח חלקית על תשובותיו של שטרן ביחס לכתבה ההיא ב'במחנה'", הגיב הערב פוגל. "אמשיך לשאול אותו לגבי עמדותיו כדי שאלו שמעלים בדעתם להצביע לתנועה ידעו למי ומה הם מצביעים. הנושא הוא לא רק מה שאירע לפני 11 שנה. אם עמדותיו היום זהות, אז את הקול של הקהילה אסור לתת לתנועה".

בשבועות האחרונים הועלו לרשת ציטוטים בהקשר לקהילה הגאה גם של הרב שי פירון, מקום שני ברשימת יש עתיד, ושל ח"כ הרב חיים אמסלם, שפרש מש"ס והקים את מפלגת עם שלם. כך למשל, ציטט השבוע איש ערוץ 10, רביב דרוקר, בבלוג שלו דברים שאמר אמסלם במליאת הכנסת בנובמבר 2006, בעת הדיונים על תקציב המדינה. הוא התייחס אז לפרשת וירא ולמשכב זכר והסביר כי "לוט היה מוכן להקריב את הבנות שלו, העיקר שלא תהיה התועבה שתגזור בסופו של דבר את הכליה על סדום ועמורה". אחר כך פנה ליו"ר המושב, גדעון סער, וחידד את הקשר לדיוני התקציב: "הקשר הוא בל ינותק, אדוני. אנחנו יושבים לדון בימים אלו בתקציב המדינה. מדינתנו, מתקציבה, מממנת בעקיפין ובחלקה גם במישרין סיוע ועידוד לתופעות הללו שאינן ראויות לעם ישראל". דרוקר מציין כי השבוע השיב דוברו של אמסלם כי הוא הביע בעבר עמדה יוצאת דופן במתינותה כלפי הומואים.

את עיקר המחלוקת סביב הרב פירון עוררו דברים שכתב לפני עשור באתר "כיפה". הוא השיב אז לשאלה של לסבית דתיה שתהתה על עמדת ההלכה כלפי השילוב בין אורח חיים דתי להומוסקסואליות. "אני מתנצל על היות תשובתי חד-משמעית וברורה, אבל עלייך לדעת שההלכה והמחשבה היהודית לא רואה בכך אלא בעיה נשלטת, ברת תיקון. כן, אנו רואים בכך פגם. פגם מוסרי, אבל יותר מכך – פגם מהותי, רוחני", השיב אז פירון. "התפישה היא שכל אחד מאתנו נולד חסר, לא שלם, משהו בתכונותיו, במכללו השלם של המושג אדם חסר בו. המפגש בין אשה לאיש הוא זה היוצר שלמות אחת. שוני התכונות והאפיונים הוא היוצר שלמות המהווה התדמות לאלוקות. המעשה הלסבי שונה – כפי שהבנת – מההומוסקסואלי בצד המשפטי ההלכתי, אבל הבעיה היא אותה בעיה".

לפני חודש וחצי אמר פירון לאתר "מאקו" כי השימוש בדבריו מלפני עשור הוא בגדר "בדיחה" בניסיון להתנגח ביאיר לפיד. הוא הבהיר כי בעשור האחרון היה שותף בפעילויות שונות למען הומואים דתיים. "צריך לעשות הפרדה בין שאלה שהיא נטו הלכתית לבין המעשים של האדם. מדובר היה במדור של שאלות הלכתיות, וזוהי עמדת היהדות, גם אם אומר שזה חשוך", הסביר. "היום לא הייתי משתמש במלים 'פגם' או 'תיקון'. ובאשר ל'פגם מוסרי', זכיתי להכיר הרבה מאוד אנשים נפלאים, כך שזוהי בהחלט לא עמדתי. כפי שאמרתי, למדתי דבר או שניים בעשר שנים, התבגרתי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו