הורים לבעלי לקויות למידה: מערכת החינוך לא ערוכה לסייע לילדינו

7% בלבד סבורים שהמערכת יכולה לסייע לתלמידים. מרבית ההורים סבורים שביה"ס משתדל לסייע, אך אינו מיישם באופן מלא את המלצות האבחונים

טלילה נשר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
טלילה נשר

רק 7% מההורים לילדים לקויי למידה סבורים שמערכת החינוך ערוכה לסייע לתלמידים, 32% מהם סבורים כי מערכת החינוך לא ערוכה כלל לסייע ללקויי הלמידה או בעלי הפרעת הקשב ו-59% מההורים סבורים שהמערכת ערוכה לסייע להם באופן חלקי – כך עולה מסקר שערך מכון סמית בעבור אגודת ניצן, ארגון שפועל לטיפול בלקויי למידה.

הסקר מהווה מדגם מייצג של הורים לילדים עם לקויות למידה במדינה, והשתתפו בו 278 הורים. הוא נערך לקראת יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן וארגוני החרשים שייערך ביום חמישי הקרוב.

מממצאי הסקר עולה כי כ-63% מההורים סבורים שבית הספר משתדל לסייע לילדיהם, לעומת 36% שסבורים שהוא לא כל כך משתדל, או אינו משתדל כלל. בניצן רואים בממצא זה כמצביע על הפער הקיים בתפישת ההורים את בית הספר כגוף שמשתדל לסייע עם האמצעים העומדים לרשותו, לעומת מערכת החינוך שאינה ערוכה דיה בכדי לסייע לבתי הספר.

משרד החינוך בירושליםצילום: אמיל סלמן

עוד עולה מהממצאים כי רק כשליש (32%) מההורים חושבים שבית הספר מיישם באופן מלא את המלצות האבחונים שניתנו לילדיהם על ידי מאבחני לקויות הלמידה או הפרעת הקשב. 54% מההורים חושבים שבית הספר מיישם את המלצות האבחונים באופן חלקי בלבד ו- 9% חושבים שבית הספר אינו מיישם את ההמלצות כלל.

פחות ממחצית ההורים (41%) מדווחים שהמוסד בו לומדים ילדיהם משתפם בקשיי הילד הקשורים ללקויות הלמידה שלו בזמן אמת (19% טוענים שבאופן קבוע, 22% - לעתים קרובות). זאת  לעומת 34% מההורים הטוענים כי בית הספר משתף אותם רק מידי פעם. רבע מההורים חשים נתק ומדווחים שהמוסד אינו משתפם (14% - כמעט ולא משתף, 11% - כלל לא משתף).

מנגד, 91% מההורים טוענים כי הם עצמם משתפים את בית הספר בסיוע שהם מעניקים לילדים מחוץ למסגרת הלימודים (69% - משתפים באופן מלא, 22% - באופן חלקי) ואילו 9% מההורים מדווחים כי הם כלל אינם משתפים בעניינים אלה את המוסד.

לדברי יו"ר אגודת ניצן, עפרה אלול, "הממצאים מלמדים על פער בין הרצון הטוב של בתי הספר לסייע לתלמידים עם ליקויי הלמידה לבין הנעשה בפועל בשטח. למרות ההתפתחות הרבה שחלה בשנים האחרונות בשדה ובמחקר והעובדה שכיום יודעים כיצד לסייע לתלמידים הללו, ההורים חשים שקשה לסמוך על מערכת החינוך. תשכיל המערכת לעשות אם תהפוך את ההורים לשותפים פעילים היכולים לסייע לקידום ילדיהם ובכך תשיג תוצאות טובות יותר".

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ