בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סקר: 87% מהתלמידים שוכחים את החומר אחרי הבחינה

39% מהנשאלים אמרו כי לבחינות הבגרות תועלת מועטה. הסקר המלא יתפרסם היום בכנס ירושלים לחינוך של עיריית ירושלים ועיתון "הארץ"

27תגובות

87% מהתלמידים בישראל טוענים שהם שוכחים את החומר שנבחנו עליו בבית הספר, זמן קצר אחרי הבחינה, לעומת 10% בלבד שאינם מסכימים עם טענה זו. כך עולה מסקר תלמידים והורים בפיקוחו פרופ' קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב.

הסקר נעשה בפאנל האינטרנטי של חברת I-panel ובפאנל האינטרנטי של חברת פרויקט המדגם, בין תלמידים בכיתות י"א וי"ב, ובין הורים לתלמידים בבתי ספר יסודיים, בחטיבת ביניים ובתיכון, לרבות הורים חרדים. תוצאותיו המלאות של הסקר יוצגו היום ב"כנס ירושלים לחינוך" של עיריית ירושלים ועיתון "הארץ", שיעסוק בענייני מדידה והערכה.

כשנשאלו התלמידים לעמדתם ביחס לתועלת בחינות הבגרות ברכישת ידע, ענו 39% מהם כי לבחינות הבגרות תועלת מועטה, 19% ענו כי בחינות הבגרות לא מועילות ואפילו מזיקות, 13% טענו שהן לא מועילות ולא מזיקות. רק 25% מהתלמידים בישראל טענו יש לבחינות הבגרות יש תועלת רבה.

אליהו הרשקוביץ

עוד מגלה הסקר כי כ-40% מהתלמידים וההורים בישראל מגדירים את החשיבות שהחברה בכללותה מייחסת לבחינות הבגרות חשיבות גדולה ומוגזמת. שיעור ניכר של תלמידים ושל ההורים הלא חרדים חושבים שהחברה מייחסת לבחינות הבגרות חשיבות גדולה וראויה (43% ו-47%, בהתאמה) אך בין ההורים החרדים השיעור הגבוה ביותר הוא של החושבים שהחברה מייחסת לבחינות הבגרות חשיבות גדולה ומוגזמת (46%). 16% מהתלמידים חושבים שהחברה אינה מייחסת לבחינות מספיק חשיבות, שיעור גבוה יותר מממספר ההורים שזו עמדתם (11%).

התלמידים התבקשו לדרג שלושה מדדים הנוגעים להערכת בית ספרם: א. מדד תוצאות במבחנים, בגרויות, ומדדי יעילות וצמיחה בית ספריים (מיצ"ב), ב. מדד ערכי המתייחס לפעילויות תנועות נוער, מחויבויות אישיות, גיוס ועוד, ו-ג. מדד שביעות רצונם ורצון הוריהם בנוגע ליחס המורים והאווירה בבית הספר.

במקום הראשון בחשיבותו דירגו התלמידים את המדדים הערכיים (ב), אחר כך את שביעות הרצון מהמוסד (ג) ואחרון את התוצאות במבחנים. גם מרבית ההורים בישראל דירגו את חשיבות המדדים באופן זהה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו