בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הרוג רביעי בתוך שלושה ימים בתאונה בקטע כביש באורך 10 ק"מ

אדם נוסף נפצע קשה בהתנגשות בין רכב למשאית בצומת בית השיטה. אמש נהרג אדם בכביש 71, המחבר בין עפולה לבית שאן, ושלשום נהרגו סבתא ונכדה

12תגובות

אדם אחד נהרג ואחר נפצע באורח קשה בהתנגשות בין משאית למכונית, שאירעה הערב (רביעי) בצומת בית השיטה שבכביש 71. זהו ההרוג הרביעי תוך שלושה ימים בתאונות בכביש זה, בקטע שבין תל יוסף לשדה נחום, שאורכו כ-10 קילומטרים בלבד. חקירה ראשונית העלתה כי התאונה נגרמה לאחר שנהג הרכב הפרטי סטה מנתיבו ופגע במשאית.

אמש סמוך לחצות נהרג תושב גבעתיים בן 40 בהתנגשות בין רכב פרטי למיניבוס סמוך לצומת תל-יוסף. משפחתו התנגדה לפרסום שמו והמשטרה חוקרת עדיין מי מהנהגים סטה מנתיב נסיעתו. 

שלשום נהרגו בקטע כביש זה ליליה ברגמן (74) ונכדה אלן פרידזון (24), כשהיו בדרכם לבדיקה רפואית בעפולה. מחקירת בוחני תאונות דרכים במחוז הצפוני של המשטרה עלה כי משאית שנסעה מעפולה מזרחה, לעבר בית שאן, ניסתה לחמוק מפגיעה במכונית שנסעה לפניה וביקשה לפנות שמאלה. המשאית פגעה חזיתית ברכבם של הנכד וסבתו שהגיע ממול, והשניים נפצעו אנושות. צוות מד"א ביצע בהם פעולולת החייאה אך לבסוף קבע את מותם. 

כביש 71 מחבר בין עפולה לבית שאן, ובשנים האחרונות גדל עומס התנועה בו. בכביש נתיב נסיעה אחד לכל כיוון והשוליים צרים מאוד. על פי התכנית תוקם בסמוך לתוואי הכביש מסילת ברזל, שתחבר את בית שאן לחיפה ותפחית את עומס התנועה בכביש.

גיל אליהו

לפני מספר שנים כבר פנתה המועצה האזורית עמק המעיינות, שבתחומה עובר חלק מכביש 71, לשר התחבורה דאז, שאול מופז ולרשות הלאומית לדרכים בדרישה להרחיב את הכביש בקטע שבין בית שאן לצומת נבות (ליד כפר יחזקאל). בפנייה נאמר כי הכביש משמש כעורק תחבורה מרכזי בין מזרח המדינה למרכזה ומנקז אליו כלי רכב רבים מבקעת בית שאן, עמק הירדן, בקעת הירדן ודרום רמת הגולן.

בפניה, לה היתה שותפה עמותת "אור ירוק", צוין עוד כי "מאז הסכמי השלום עם ירדן התרחבה התנועה בכביש במאות משאיות שעושות דרכן מנמל חיפה לגשר נהר הירדן (שייח' חוסיין)". מלבד זאת, צוין כי "קטע הכביש, שנמתח לאורך כ-17 ק"מ, הוא ברובו בעל נתיב אחד לכל כיוון, וכתוצאה מכך משתרכים ברוב שעות היממה טורים ארוכים של נהגים מאחורי משאיות וכלי רכב איטיים. חלק מהנהגים מאבדים את סבלנותם ועוקפים בצורה מסוכנת".

ראש המועצה האזורית דאז דני תמרי וסגנו, יורם קרין, שמכהן היום כראש המועצה, אמרו אז כי ההשקעה הממשלתית המשמעותית בתשתיות הדרכים מסתיימת ליד עפולה. "עובדה זו מעניקה תחושה קשה שההתייחסות למזרח המדינה היא כאל מחוז אקס טריטוריאלי למדינת ישראל", הדגישו, "מצב התנועה בכביש מהווה חסם בפני התפתחות האזור מבחינת קליטת אוכלוסיה חדשה, פיתוח הכלכלה, תיירות ותחומים רבים נוספים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו