עופר אדרת
עופר אדרת
עופר אדרת
עופר אדרת

אליעזר ז'ורבין, חלוץ ענף הפרסום בישראל, מת אתמול בגיל 89. ז'ורבין, שייסד את משרד הפרסום "דחף" - מראשוני המשרדים בישראל - זכור כמי שתרם להעלאת הליכוד לשלטון ב-1977 והוביל את הקמפיין המוצלח של "קוקה קולה". ב-2009 כשקיבל פרס מפעל חיים מאיגוד הפרסום הישראלי, אמר בראיון לערוץ 2: "עם כל הצניעות, עשיתי כמה דברים בארץ הזאת ובאמת  אף פעם לא חלמתי לקבל פרס. עשיתי מה שעשיתי שלא על מנת לקבל פרס. יחד עם זה אני שמח לקבל את הפרס".

ז'ורבין החל את דרכו כחבר בארגון הלח"י, שם הכיר את ראש הממשלה לימים יצחק שמיר, והפך עד מהרה ליועץ סתרים של פוליטיקאים ומדינאים רבים מכל המפלגות. בין השאר היה חבר אישי של שמעון פרס, יצחק רבין, יצחק שמיר, עזר ויצמן, אהוד אולמרט, בנימין נתניהו, רוני מילוא, דן מרידור, יצחק מודעי ומשה דיין.

הוא היה מנהל הקמפיין הפוליטי של רבים - עוד לפני שהמונח "מנהל קמפיין" נכנס לז'רגון הישראלי. "כשהחלפנו את השלטון ב-1977 אף אחד לא האמין שאפשר אי פעם להחליף את השלטון במדינת ישראל", אמר בראיון לערוץ 2. הקמפיין שהוביל העלה את הליכוד לשלטון תחת הסיסמה שהמציא: "הליכוד - כוח 1", אחרי 30 שנות שלטון של מפלגת העבודה.

אליעזר ז'ורבין

את משרד הפרסום דחף-1 הקים ב-1953, עוד לפני שפעלה בישראל טלוויזיה. הפרסומות שלו שודרו בבתי הקולנוע וקידמו עשרות מותגים בינלאומיים בישראל, בראשם קוקה קולה, ליווייס וסוזוקי. זו'רבין היה האיש שהתעקש על השארת הסיסמה "טעם החיים", בניגוד לרצונם של מנהלי חברת המשקאות.

את פרס מפעל החיים של איגוד חברות הפרסום קיבל ז'ורבין, שגידל רבים מהמפרסמים בישראל, על החדרת מותגים רבים לישראל והובלת קמפיינים בולטים.

הלוויתו של ז'ורבין תערך היום בשעה שש בערב בבית העלמין בסביון.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ