בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

משרד החינוך פסל 200 טפסי בגרות במתימטיקה בכפר קאסם

הטפסים, של בחינת 3 יחידות, נפסלו בשל החשד שעשרות התלמידים קיבלו סיוע בבחינה, ככל הנראה באמצעות טלפונים סלולריים

11תגובות

משרד החינוך פסל 200 טופסי בחינת בגרות במתמטיקה ברמת 3 יח' מהקיץ הנוכחי של תלמידים מכפר קאסם, בעקבות גילוי של העתקות וחשד להדלפת חלק מהבחינה.

במשרד עלה חשד כי תלמידים קיבלו סיוע בפתרון הבחינה, ייתכן שבאמצעות טלפון סלולרי, שאסור בשימוש בעת בחינות. בבדיקה של המשרד נמצא כי מספר רב של תלמידים ענו בצורה זהה לחלוטין על שאלה מסוימת בבחינה ולכן פסל המשרד כ-200 מחברות בחינה.  עם זאת, לבית הספר יש כעת זכות לערער על ההחלטה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "משרד החינוך רואה בשמירה על טוהר הבחינות ערך עליון ולפיכך, פועל בנחישות לשמירה על ערך זה.  אשר למקרה הנדון יצוין כי, נמצאה פגיעה נקודתית בטוהר הבחינות ביישוב המוזכר בפנייתך ולאחר שכל מקרה נבדק לגופו, הוחלט לפסול את המחברות החשודות. משרד החינוך רואה במנהלי בתי הספר מנהיגים חינוכיים שחובתם היא לפעול למען שמירה על טוהר הבחינות ולהעלות את המודעות לחשיבות הנושא".

דניאל בר און

בדצמבר 2012 הודיע משרד החינוך על פסילת 300 מחברות בחינת בגרות של תלמידי כיתות י"א וי"ב בתיכון בכפר קאסם, לאחר בדיקה פנימית שהעלתה פגיעה בטוהר בחינות במועד הקיץ. ההחלטה על הפסילה התקבלה בעקבות עדויות בנושא שהוגשו למשרד על ידי משגיחי הבחינות בבית הספר. החשד להעתקה המונית התגלה ב-300 טפסים בשישה מקצועות שונים: פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, היסטוריה ערבית ומתמטיקה. 

בהתאם לנהלי משרד החינוך, כל התלמידים שבחינותיהם נפסלו נענשו בכך שלא הורשו לגשת לבחינות הבגרות במקצועות אלה בשנתיים שלאחר מכן. 

בעקבות ההחלטה פרסמה אז קואליציית הארגונים החברתיים 'שותפות־שראקה' הודעה ובה הביעה תמיהה לנוכח מה שכונה 'ענישה קולקטיבית' נגד עשרות רבות של תלמידים בכפר קאסם. "ההחלטה של משרד החינוך מעוררת תמיהה, הן בשל היותה במובהק ענישה קולקטיבית, הן בשל העובדה כי המניעה לגשת לבחינות בגרות במשך שנתיים יוצרת פגיעה אנושה וממושכת בתלמידים ובעתידם הלימודי והמקצועי, והן משום החשש כי אם היה מדובר בתיכון יהודי בצפון תל אביב- לא היו ננקטים נגד התלמידים אמצעי ענישה לא חינוכיים וקולקטיביים כאלה".

בסוף אוגוסט האחרון פורסם דו"ח חדש של עמותת "סיכוי", שבחן לקראת פתיחת שנת הלימודים את הפערים בין החינוך הערבי לחינוך יהודי. לפי הדו"ח, שנעשה לפי נתוני הלמ"ס, משרד החינוך ופרסומים רשמיים, מרבית התלמידים במערכת החינוך הערבית בישראל באים מרקע חברתי־כלכלי נמוך: כשני שלישים מהם חיים במשפחות החיות מתחת לקו העוני.

 מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בקרב ערבים בני 15 ומעלה, שיעור בעלי השכלה נמוכה (בי"ס יסודי) הוא 37%, לעומת 16% בקרב יהודים. שיעור בעלי השכלה על־תיכונית (אקדמית ולא אקדמית) בקרב ערבים הוא 17%, לעומת 40% בקרב יהודים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו