בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הלמ"ס: תלמידים מרמה חברתית-כלכלית גבוהה לומדים יותר מדעים

סקר שבדק את ממוצע שעות ההוראה במערכות בחינוך השונות מצא כי שיעור הלומדים מקצועות מדעיים בתיכונים גבוה יותר בחינוך הערבי מאשר בחינוך היהודי

2תגובות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את ממוצע שעות ההוראה בבתי ספר לפי מקצועות וזרמי חינוך. השאלון בנושא נשלח לאלף בתי ספר, ו-70% מתוכם השיבו.

מהסקר עולה כי ממוצע השעות לכיתה באנגלית ומתמטיקה גבוה יותר בחינוך הערבי מאשר בחינוך היהודי, למעט מתמטיקה בתיכונים. עוד עולה ממנו כי ביולוגיה הוא המקצוע הנלמד ביותר מהמקצועות המדעיים בבתי הספר התיכוניים, ושיעור הלומדים מקצועות מדעיים בתיכונים גבוה יותר בחינוך הערבי מאשר בחינוך היהודי. עוד עולה מהבדיקה כי בחינוך היהודי תלמידים מיישובים חזקים לומדים יותר מדעים, ושיעור הלומדים מקצועות מדעיים בתיכונים של החינוך היהודי גדל עם העלייה ברמה החברתית-כלכלית של היישוב. שיעורי הלומדים כימיה וביולוגיה בתיכוני החינוך היהודי גבוהים יותר במחוזות תל אביב והמרכז. 

תומר אפלבאום

לפי הדו״ח, בחינוך היסודי ממוצע השעות השבועיות לכיתה במתמטיקה עמד בפועל על 6.8 בחינוך היהודי הממלכתי, 5.5 שעות בחינוך הממלכתי דתי ו-7.2 בחינוך הערבי. באנגלית ממוצע השעות בפועל היה 3.2 בחינוך הממלכתי, 3 שעות בחינוך הממ"ד ו-3.7 בחינוך הערבי.  

בחטיבות הביניים, ממוצע השעות למתמטיקה בכיתה עומד על 4.1 בחינוך הממלכתי יהודי, 3.6 בחינוך הדתי ו-4.6 בחינוך הערבי. באנגלית ממוצע השעות עומד על 3.4 בחינוך הממלכתי יהודי, 3.2 בחינוך הממלכתי דתי ו-4.1 בחינוך הערבי.

בתיכונים עומד ממוצע השעות השבועיות לכיתה במתמטיקה על 4.6 בחינוך הממלכתי יהודי, 4.4 בממ״ד ו-4.3 בחינוך הערבי. באנגלית עמד ממוצע השעות השבועיות על 3.7 בחינוך הממלכתי יהודי, 3.6 בממ״ד ו-4 בחינוך הערבי. 

הנתונים מראים את הפערים בשיעור הלומדים מקצועות מדעיים בתיכון, בין השכבות הכלכליות של החברה. ברמה החברתית כלכלית המוגדרת גבוהה לומדים כמעט מחצית מהתלמידים (46.3%) ביולוגיה, לעומת 25.9% ברמה חברתית כלכלית בינונית ו-16% ברמה חברתית נמוכה. בכימיה הפערים גדולים אף יותר כאשר רק 4.6% לומדים מקצוע זה בבתי הספר מהרמה החברתית כלכלית הנמוכה לעומת 11.2% ברמה הבינונית ו-18.3% ברמה הגבוהה. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו