בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נהגי הרכבת הקלה בירושלים השביתו הבוקר את פעילותם

הנהגים שבתו במחאה על החלטת חברת סיטיפס להחיל תוכנית להגברת תדירות הרכבות, הפוגעת לטענתם בתנאי עבודתם. בית הדין האזורי לעבודה הורה להם לשוב לעבודה מיידית

10תגובות

נהגי הרכבת הקלה בירושלים והסתדרות העובדים הכריזו הבוקר (ראשון) על שביתה כללית וגרמו לשיבושים קשים בתחבורה הציבורית בכל רחבי העיר. העובדים שבתו במחאה על החלטת הנהלת חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת, להחיל תוכנית להגברת תדירות הרכבות כך שברוב שעות היום תצא רכבת כל שש דקות. בית הדין האזורי לעבודה קיבל את בקשת הנהלת הרכבת הקלה והורה להסתדרות ולוועד הנהגים לחזור לעבודה באופן מיידי על פי לוחות הזמנים המשופרים, כפי שתוכננו להיום.

בעקבות השביתה עליה הכריזו הנהגים, משרד התחבורה הורה לתגבר את מערך האוטובוסים בעיר. מסלולי קווי האוטובוס 20, 21, 24 ,27 הוארכו עד לתחנה המרכזית ואוטובוסים קצרים הוחלפו באוטובוסים ארוכים.

הנהגים טענו כי החלטת החברה הגיעה ללא סיכום איתם והם מסרבים לפעול בלוח הזמנים החדש. לטענת העובדים, ההסדר החדש פוגע בתנאי עבודתם, מונע מהם הפסקות ופוגע בבטיחות הנוסעים והולכי הרגל. 

דני בונפיל, יושב ראש ההסתדרות במרחב ירושלים, אמר כי "הנהגים לא מוכנים לנהוג בתנאים כאלו. אם יתנו להם את סידור העבודה הרגיל, תוך שלוש דקות כל הרכבות עובדות".

אוליבייה פיטוסי

מחברת סיטיפס נמסר כי "זוהי התנהגות בריונית שנעשית מסיבות טקטיות בלבד ופוגעת משמעותית בשגרת החיים בעיר על גבו של הציבור". ההנהלה הודיעה כי תפעל בכל האמצעים על מנת לחייב את הנהגים לשוב לעבודתם ואף הגישה הבוקר עתירה מיידית לבית הדין לענייני עבודה נגד השביתה.

ההנהלה טוענת כי עיתוי ההשבתה אינו מקרי. "לצערנו ועד הנהגים וההסתדרות מנצלים מועד זה באופן ציני, על גבם של הנוסעים, תוך נקיטה בטקטיקה של השבתה ואיומים", נמסר. "בתקופה האחרונה הנהלת הרכבת וועד הנהגים מנהלים משא ומתן קיבוצי במסגרתו ביקשו הנהגים הכפלה של שכרם וזאת על אף ששכרם הנוכחי והתנאים הנוספים שלהם גבוהים מהמקובל בתחום. זאת ועוד, תוכנית התדירויות החדשה אינה פוגעת בהם כלל ואף מיטיבה עם הנהגים. למרות מצב דברים זה, החליטו ועד הנהגים וההסתדרות להתנגד לתוכנית מטעמים טקטיים במטרה להחזיק בקלף מיקוח".

החברה הוסיפה כי "לא ייתכן שוועד הנהגים וההסתדרות יגרמו להשבתת עיר שלמה וייקחו כבני ערובה ציבור של 140,000 נוסעים ביום. לא יכול להיות שוועד הנהגים יהיה זה שיקבע בבריונות מאוסה איך ומתי הרכבת נוסעת".

ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס, מסר כי "ההחלטה הפזיזה להשבית את עורק התחבורה המרכזי של בירת ישראל, בעיצומו של החופש הגודל ובשיאה של עונת התיירות, באחד הימים החמים ביותר השנה, היא החלטה אומללה שנובעת מאובדן עשתונות. אנו מרכזים עכשיו את כל המאמצים במיזעור הנזקים שנגרמים בכל דקה ודקה לשגרת החיים בעיר".

במקביל, הערב יתחילו העבודות להקמת תחנה הרכבת הקלה בצומת הרחובות יהודה הלוי ואלנבי בתל אביב. ב-21:00 ייסגר מתחם העבודות, ומשעות הבוקר המוקדמות של יום שני ייכנסו לתוקף הסדרי התנועה החדשים באזור.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו