בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נוסעת אל-על נאלצה לרכוש נעליים, להפקיד את החזייה ואת הטלפון כדי לטוס לישראל

עובדי החברה בליסבון עיכבו בשבוע שעבר את האשה, אזרחית רוסיה, מכיוון שלא עברה בידוק אחרי נחיתת הביניים. לבסוף היא הורשתה לטוס רק עם דרכון וכרטיסי אשראי. חפציה טרם הושבו אליה

210תגובות

קסניה רובינסקאיה, אזרחית רוסיה בת 30 ממוסקבה, עוכבה במשך שעות על ידי עובדי מחלקת הביטחון של חברת אל-על בדרכה לישראל מליסבון והורשתה לעלות למטוס רק לאחר שהסכימה לקנות בדיוטי-פרי נעליים חדשות, לפשוט את חזייתה ולהפקיד בידי עובדי אל-על את מזוודת היד שלה ואת מכשיר הטלפון הנייד שלה. רובינסקאיה שוהה בישראל זה יותר משבוע ואמורה לחזור בקרוב לארצה, אך חפציה טרם הושבו לה ואף לא אותרו. בתשובה לפניותיה מסרה חברת אל-על כי תלונותיה ייענו בתוך 21 ימי עבודה.

ב-24 באפריל היתה אמורה רובינסקאיה, ששהתה בנופש באיים הקריביים, לטוס דרך ליסבון לתל אביב כדי לבקר את הורי בן זוגה החיים בישראל. רובינסקאיה נחתה בליסבון וכמקובל בטיסות קונקשן הגיעה הישר אל אזור העלייה למטוס מבלי לעבור באזור הביטחון של נמל התעופה.

דלפק אל-על בנתב"ג
תומר אפלבאום

כשהחלה העלייה למטוס, הופרדה רובינסקאיה מיתר הנוסעים ותושאלה בקפדנות על ידי עובדת מחלקת הביטחון של אל-על במשך כ-45 דקות. לאחר סיום התשאול אמרה לה נציגה אחרת של החברה כי היא לא תוכל לעלות לטיסה מכיוון שלא עברה את הבדיקה הביטחונית הנדרשת. הנציגה הזכירה באופן כללי ומבלי להבטיח דבר שמגיע לרובינסקאיה פיצוי בגין רכישת כרטיס הטיסה ואמרה כי הטיסה הבאה לתל אביב צפויה בעוד כמה ימים ועד אז תצטרך למצוא מקום לינה בליסבון.

רובינסקאיה השיבה כי ההחלטה לא מקובלת עליה והחלה לבקש מהנציגה ומעובדי אל-על האחרים בנמל התעופה במקום לפתור את הבעיה. היא אף הציעה להם שורה של פתרונות אפשריים - להוביל אותה לאזור הביטחון של הנמל ולערוך לה בידוק ביטחוני כנדרש או להותיר את מזוודת היד שהיתה ברשותה לבידוק ולשלוח אותה לישראל בטיסה אחרת.

עובדי החברה טענו בפניה כי לא ניתן להעביר אותה בידוק ביטחוני. לאחר בקשות חוזרות ונשנות מצדה, שאלו אותה עובדי אל-על אם תהיה מוכנה לקנות נעליים חדשות, ככל הנראה בשל העובדה שנעליה לא נבדקו בבידוק הביטחוני כמתבקש. רובינסקאיה שאלה האם קניית הנעליים תבטיח כי תוכל לעלות למטוס ונענתה בשלילה, אך החליטה לקחת את הסיכון.

לאחר שרכשה בדיוטי פרי זוג נעליים במחיר 70 יורו, בליווי עובדת מחלקת הביטחון של אל-על, התבקשה רובינסקאיה להיכנס לשירותים בנמל התעופה יחד עם העובדת ועם אשת ביטחון נוספת, כנראה שוטרת מקומית, שם בוצע עליה חיפוש באמצעות גלאי מתכות. הברזלים בחזייתה צפצפו ואז התבקשה רובינסקאיה לפשוט את החזייה ולטוס בלעדיה. בנוסף לחזייה ולנעליים, נדרשה רובינסקאיה להפקיד בידי אנשי אל-על את מכשיר הטלפון הנייד שלה ואת מזוודת היד. הובטח לה כי כל החפצים יישלחו לישראל לאחר שיעברו בידוק.

רובינסקאיה מציינת כי עובדי אל-על לא התנצלו ולו פעם אחת ולא ניגשו אליה ביוזמתם כדי לסייע לה ולהסביר לה את המצב. "הם לא התחצפו, אבל דיברו אליי כאל זבוב טורדני שעושה להם בעיות", סיפרה רובינסקאיה ל"הארץ", "המצב הזה הפך להיות הבעיה שלי".

רובינסקאיה עלתה לבסוף למטוס ונחתה בישראל עם שקית פלסטיק ובה דרכונה, כרטיסי אשראי וכסף מזומן. בפוסטים שפרסמה בפייסבוק אשר זכו למאות שיתופים, היא השוותה בהומור את הרפתקאותיה לסרטי ג'יימס בונד, אך אז התברר כי תלאותיה לא תמו. במשך יותר משבוע לא הצליחה התיירת לאתר את חפציה או לקבל מידע כלשהו לגביהם מאל-על. בתגובה לפניותיה הרבות לחברה היא קיבלה תשובה אוטומטית לפיה אל-על תשתדל להשיב לה בתוך 21 ימי עבודה.

מאל-על נמסר בתגובה: "הנוסעת יודעה מראש, באמצעות בן זוגה, על כך שעליה להגיע למתחם הצ'ק אין בכדי לעבור בדיקה ביטחונית. הנוסעת בחרה שלא להגיע לצ'ק אין לטובת הבידוק הביטחוני על אף שהמידע נמסר לה טרם הגעתה לליסבון". עוד מסרה החברה כי לא ניתן היה לבצע בדיקות לכבודה "בשל הזמן הקצר שלפני המראה".

עוד נכתב בתגובת אל-על כי "לאחר שהוסבר לנוסעת שבשל הזמן הקצר לא ניתן יהיה לבדוק את כבודתה, היא בחרה לטוס ללא כבודתה אשר אמורה היתה להישלח בטיסה מאוחרת יותר". לסיכום נכתב: "אנו מנסים לאתר את כבודתה של נוסעת ומתנצלים על אי הנוחות. במידה והכבודה לא תאותר תפוצה הלקוחה בהתאם".

לדברי רובינסקאיה ובן זוגה, עובדי החברה אכן התקשרו אליו כשהיא היתה כבר בנמל התעופה בליסבון, אך לא ביקשו שימסור לה לגשת לצ'ק אין, אלא להיפך, ביקשו ממנה לחכות ליד השער, כפי שעשתה.

טסים אל-על ונתקלתם במקרה ששווה לשתף? ספרו לנו בתגובות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו