בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכנסת אישרה: אתר בנייה שאירעה בו תאונה קשה ייסגר מיידית עד תיקון ליקויי הבטיחות

לפי תיקון החוק שעבר בקריאה שניה ושלישית, אתר בנייה בו התרחשה תאונה שגרמה למותו של עובד או לפציעה קשה, ייסגר ליומיים עד חמישה ימים, וייפתח לאחר אישור מפקח בטיחות לכך שכל ליקויי הבטיחות תוקנו

17תגובות

התיקון לחוק ארגון הפיקוח על העבודה, המחייב סגירה זמנית של אתרי בנייה בהם אירעו תאונות עבודה שהסתיימו במוות או בפציעה קשה עבר היום לפנות בוקר (שלישי) בקריאה שניה ושלישית בכנסת. לפי תיקון החוק, אתר בנייה בו תתרחש תאונה שגרמה למותו של עובד או לפציעה קשה, ייסגר מיידית ליומיים עד חמישה ימים, וייפתח רק לאחר בדיקת מפקח בטיחות שתאשר כי כל ליקויי הבטיחות תוקנו.

הנוסח החדש של החוק, אותו יזמו יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) וחברי הכנסת איל בן ראובן (המחנה הציוני) ועבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), נועד להחמיר את הפיקוח על קבלנים שבאתרי הבנייה שלהם אירעו תאונות קשות, ואת הסנקציות המוטלות עליהם.

אתר בנייה בתל אביב, בשנה שעברה
תומר אפלבאום

על פי החוק, חוקרי משרד הכלכלה יחויבו כעת לבחון אם תוקנו הליקויים באתר הבנייה בתוך 48 שעות ובטרם פקע צו הסגירה, מה שיבטיח שהאתר לא ייפתח לפני שהליקויים תוקנו. עד כה המפקחים לא חויבו לבדוק כי הליקויים תוקנו טרם פקיעת הצו, כך שבפועל במידה וצו הסגירה פקע ומפקח העבודה לא בדק את תנאי הבטיחות באתר – העבודות במקום נמשכו כרגיל. כמו כן, המפקחים יוכלו להפסיק את כל העבודות באתר הבנייה בו התרחשה תאונה קשה או קטלנית – ולא רק את העבודות הנערכות בחלק הספציפי בו התרחשה התאונה.

הצעת החוק שעברה אתמול, מחייבת את המפקחים  להתייצב באתר בתוך 48 שעות, כדי לבחון את מצב הבטיחות בו ולהאריך את משך הסגירה עד חמישה ימים או להוציא צווי בטיחות לתיקון ליקויים באתר ואיסור עבודה עד לתיקונם (ללא הגבלת זמן). המפקח יכול להתיר ביצוע עבודות לתיקון ליקויים בזמן זה, וגם לבטל את הצו, אם הוכח שכל דרישות הבטיחות מולאו.

סעיף נוסף בחוק, שהקואליציה למניעת תאונות בניין יזמה את הוספתו, קובע כי למפקחי המנהל יש סמכות לסגור אתרי בניה בשלמותם בשל ליקויי בטיחות, אף כשאלה טרם גרמו לתאונות. בנוסף, משטרת ישראל נדרשת להודיע למשרד הכלכלה בהקדם האפשרי על תאונות קשות באתרי בניה. המשטרה הביעה בהליכי החקיקה התנגדות נחרצת לדרישה שתדווח מיידית על תאונות, ולפיכך צומצם חובת הדיווח המיידי חלה רק על התאונות הקשות ביותר בלבד, במקום שתחול, כמתבקש, על כלל התאונות. 

מהקואלציה למניעת תאונות בניין נמסר: ״התיקון לחוק שהתקבל הערב חשוב. בה בעת, זהו רק צעד אחד קטן מפעולות רבות שנדרשות כדי להביא לשינוי מהותי במצב הבטיחות הקלוקל באתרי הבניה, להגברת הפיקוח על האתרים, לנקיטת סנקציות כלפי המפרים את נהלי הבטיחות - בטרם נראה שיפור משמעותי בבטיחות האתרים והפחתה דרסטית הנדרשת במספר הנפגעים באתרי הבנייה".

עוד אמרו בקואליציה כי "יש להזכיר, כי הוראות החוק החדשות הוחלו אך רק על תאונות קשות ביותר, ואילו חובת פיקוח מיידי באתרי הבניה נדרשת בקשת רחבה הרבה יותר של מקרים, לרבות תאונות בהן העובדים נפצעים 'רק' באורח בינוני או קל (עניין של מזל) ובמקרים בהם מתגלים או מדווחים ליקויי בטיחות קשים, שלמרבה המזל טרם הביאו לפציעה קשה. יישומה של החקיקה החדשה יצטרך להבחן בשטח. יש לקוות שאת המחזות המקוממים והעצובים של אתרי בנייה, שלא עוצרים לרגע מעבודתם, גם כשגופתו של אחד העובדים מוטלת בהם, לא נמשיך לראות״.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו