בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בתי הספר הממלכתיים-דתיים איבדו את ההובלה בדירוג בתי הספר הערכיים

שיעור התיכונים הדתיים ברשימה עומד על 22.7% לעומת 34% בשנה שעברה. גם בקרב בתי הספר הערביים חלה ירידה מ-14% ל-11%. זו השנה הרביעית בה מפרסם משרד החינוך את רשימת בתי הספר המצטיינים

21תגובות

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) את דירוג בתי הספר העל יסודיים המצטיינים בהישגים לימודיים, ערכיים וחברתיים. בשנת תשע״ו מופיעים בדירוג 277 בתי ספר. השנה, זכו פחות תיכונים גם בזרם הממלכתי-דתי וגם בקרב בתי הספר הערביים.

מורי בתי הספר שנכנסו לרשימה יקבלו מענק כספי חד-פעמי, שגובהו נע בין 3,000 עד 8,000 שקלים. סך כל התקצוב נאמד בכ-50 מיליון שקלים. זוהי השנה הרביעית בה מתפרסם המדד, עליו הוחלט עוד בימי שר החינוך גדעון סער. הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הסכם השכר למורי ארגון המורים, "עוז לתמורה”. לפי משרד החינוך, הקריטריונים לתגמול בתי הספר המצטיינים מכוונים לבתי הספר "שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב תלמידיהם ביחס לשנה הקודמת, ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר".

תלמידי תיכון בבית ספר עירוני א' בתל אביב, ארכיון
ניר כפרי

שיעור בתי הספר של החינוך הערבי שזכו במענק השנה עומד על 11.1% ונמוך הן משיעורם בשנה שעברה (14%) והן מחלקם היחסי באוכלוסייה (כ-20%). בנוסף, בניגוד לשנה שעברה, אז שיעור בתי הספר הדתיים הזוכים בתגמול היה גבוה בהרבה בחלקם באוכלוסייה (34% בתי ספר דתיים זכו, לעומת שיעורם בין כלל בתי הספר העומד על כ-20%), השנה שיעור הזוכים מבתי הספר הממלכתיים-דתיים עומד על 22.7%, ושיעור הזוכים מבתי הספר החרדיים עומד על 5.42%.  

הקריטריונים מתחלקים להישגרים לימודיים, חברתיים וערכיים. הישגים לימודיים הם זכאות לתעודת בגרות, הצטיינות במבחני בגרות, זכאות לתעודת בגרות איכותית וקידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק בממד של זכאות לבגרות. המורים מתוגמלים גם בגין מצוינות במקצועות הומניים בנוסף להצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, תוך קידום מעמדם של מקצועות הרוח. כמו כן נבדקת שמירה על טוהר בחינות ועל איכות תהליכי ההערכה בבתי הספר.

בתי הספר הערכיים - פילוח לפי מגזרים. ממלכתי 60.6%, חרדי 5.42%, 22.7% ממלכתי-דתי, לא יהודי 11.1%

הישגים חברתיים כוללים מניעת נשירה ורמות שונות של קרבה לזכאות לתעודת בגרות. ההישגים הערכיים הם קליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס לשירות צבאי, אזרחי או לאומי גבוה. בהמשך, בהתאם לזמינות הנתונים, נבדק גם שיעור המתנדבים לשנת שירות, המצטרפים למכינות קדם צבאיות והתורמים לקהילה. במשרד החינוך ציינו כי ״יש להדגיש כי בתי הספר במגזרים הלא יהודיים, אשר בוגריהם מתנדבים לשירות צבאי לאומי או אזרחי לא יפגעו בשל מחסור בתקנים: כל בית ספר בכל אחד מהמגזרים יושווה לבתי הספר במגזר שלו בלבד״. 

שר החינוך, נפתלי בנט, בירך את המורים הזוכים ואמר: "עתיד מדינת ישראל תלוי באיכות המחנכים שבה. זהו הרגע שלכם, בו אנחנו עוצרים לרגע לומר תודה. תודה לכל המחנכות והמחנכים שמשקיעים מדי יום ומדי שעה כדי להכשיר, לחנך ולהקנות ערכים לדורות דורות של נערים ונערות". 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו