${m.global.stripData.hideElement}

 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בנט: לימודי היהדות חשובים יותר מלימודי מתמטיקה ומדעים

באירוע לציון 40 שנה לקרן תל"י, הוסיף שר החינוך כי כמעצמת היי-טק, על ישראל להיות גם "מעצמה רוחנית ולייצא ידע רוחני לעולם. זה הפרק הבא של החזון הציוני שלנו. כך נשוב להיות אור לגויים"

314תגובות
בנט, בחודש שעבר
אוליבייה פיטוסי

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר הערב (שלישי) כי "לימוד היהדות וההצטיינות בה" חשובים בעיניו יותר מלימודי המתמטיקה והמדעים. "ולי זה קשה לומר", הוסיף בנט. לדבריו, "גם כמעצמת היי-טק, יצואני ידע וחידושים לעולם, עלינו להיות מעצמה רוחנית ולייצא ידע רוחני לכל העולם. זה הפרק הבא של החזון הציוני שלנו. ככה נשוב להיות אור לגויים. כי מציון תצא תורה ודבר ה’ מירושלים".

באירוע לציון 40 שנה לקרן תל"י, העוסקת בחינוך יהודי-ציוני במערכת החינוך הממלכתית, הוסיף בנט: "אתם מבקשים כאן בתל"י לחדש את הימים של כולנו כקדם כי אתם יודעים, היהדות היא של כולם. לאף מגזר אין מונופול על היהדות והיצירה הזאת היא של כל עם ישראל במידה שווה. הקורפוס האדיר הזה הוא של כל עם ישראל במידה שווה. ואם על בניין האו"ם כתוב הפסוק המכוֹנֵן מישעיהו, המבטיח שבקץ הימים לא נלמד עוד מלחמה, ואם התרבויות הגדולות בעולם למדו מאיתנו להאמין באל אחד, לדאוג ליתום, לגר ולאלמנה, ואימצו את השבת כרעיון מכונן חוצה מגזרים ודתות, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו – לדעת פחות. כי זה שלנו. של כולנו".

בנט נוהג להתבטא בשבחם של לימודי היהדות וחשיבותם, אך גם בחשיבותם של לימודי מתמטיקה ומדעים. אחת מתוכניות הדגל שלו כשר חינוך היא תוכנית להעלאת מספר בוגרי חמש יחידות מתמטיקה ל-18 אלף בשנה, מפחות מעשרת אלפים בשנים האחרונות. במקביל לתוכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה, משקיע משרד החינוך בראשות בנט בתגבור משמעותי של לימודי היהדות - בעיקר בחינוך הממלכתי. במסגרת זו הוגדלו התקציבים למרכזים לזהות יהודית, הפועלים בבתי הספר החילוניים. 

לאחרונה פורסם ב"הארץ" כי מתוך כ-30 מיליון השקלים שמקציב המשרד לפעילות בנושא זהות יהודית בבתי ספר ממלכתיים, כ-90% מועברים לארגונים אורתודוקסיים, שחלק מהם מזוהים עם הבית היהודי. הנתונים מבוססים על דו"ח של ארגון "פנים", המייצג את הארגונים להתחדשות יהודית. במקביל, הוקפאה תקנת תמיכה שנועדה לארגונים פלורליסטיים. צעדים משמעותיים אחרים בתחום כוללים פרסום תוכנית "תרבות יהודית-ישראלית”, שתרחיב את לימודי היהדות לכיתות א’־ט' ותחליף את תוכנית מורשת ותרבות ישראל שנלמדה מכיתות ה' עד ח’, והגדלה נוספת של תקציב "מסע ישראלי", שהוקם ובמידה רבה מנוהל ברוח הציונות הדתית. 

שר החינוך מרבה גם לדבר עם אנשי חינוך על חשיבותו של החינוך לערכים וחינוך ליהדות. בכנס מנהלים שערך בסוף אוגוסט לקראת פתיחת שנת הלימודים, אמר בין היתר: "אני בן אדם שומר מצוות, אדם מאמין. קרה דבר נורא בעם ישראל, יצא כביכול שהדתיים הפקיעו את התנ"ך והיהדות מכולם. לא כי אנחנו רעים ולא בכוונת מכוון, אבל יצא מצב שחלק ניכר מילדי ישראל לא מכירים את המורשת שלנו, לא מכירים מה זה קידוש".

"אני לא רוצה להחזיר ילד אחד בתשובה", הוסיף אז בנט, "זו לא המטרה, המטרה היא שכולם יכירו את השורשים ואנחנו חייבים לתקן את זה. אני רוצה שילד דרוזי יהיה גאה במורשת הדרוזית וילד מוסלמי יהיה גאה במורשת המוסלמית, זה לא סותר, להיפך. תנאי הכרחי לכיבוד האחר הוא לחזק את המורשת הייחודית, כי דווקא מתוך ביטחון בזהות שלי אני הרבה יותר יכול לכבד ולאהוב את האחר”.

בלשכת השר בנט ביקשו להוסיף בנוגע לנאום כי "על המהפך ההיסטורי שהשר מבצע במדעים, במתמטיקה ובאנגלית אין מה להרחיב. אך ללא ביסוס הרוח היהודית-ציונית של עם ישראל אין קיום למדינה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#