בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אל-על חייבה נוסעת עם מוגבלות לקנות כרטיסי טיסה נוספים עבור ההליכון שלה

הנוסעת, שנאלצה לקנות כרטיסי טיסה להליכון בשש טיסות שונות, תובעת את חברת התעופה על סך כחצי מיליון שקלים

92תגובות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה היום (ראשון) תביעה על סך כחצי מיליון שקלים נגד אל-על בשל אפליית נוסעת עם מוגבלות פיזית. על פי כתב התביעה, בחברת התעופה דרשו מהנוסעת א' לרכוש כרטיס טיסה נוסף כדי לאפסן את ההליכון שלה במטוס בשש טיסות. א' היא אשה בשנות השישים לחייה הסובלת ממוגבלות פיזית ייחודית, וזקוקה לכיסא גלגלים למרחקים ארוכים, ולהליכון המשמש אותה למרחקים קצרים.

כאשר רצתה לטוס עם משפחתה לטיול באיטליה, ושילמה על כרטיס נוסף כפי שנתבקשה, קבעה מנהלת שירות הלקוחות בחברה כי היא תוכל לטוס רק בשעות הערב, משום שלטענתה בשעות הבוקר "יש עומס". נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות טענה באמצעות עו"ד סיגלית פורת-גורנשטיין, כי הדרישות השונות והייחודיות שהוצבו בפני הנוסעת על ידי החברה, והתנהלות צוות הדיילים, הן בבחינת אפליה אסורה ויחס משפיל העולה כדי אפליה אסורה עקב מוגבלות.

במשך כעשר שנים נהגה א' לנסוע לחו"ל באמצעות אל-על והחברה התחשבה במוגבלותה. אולם לטענת הנוסעת, החברה והעובדים החלו לזלזל בצרכיה ולהפלות אותה לרעה בטיסות בשנים 2015-2013.

לפי כתב התביעה, עד שנת 2013 עובדי החברה אפסנו את ההליכון בתא הנוסעים במטוס. בטיסה לפראג בשנת 2013, צוות הדיילים העיר לא' כי אין מקום בתא הנוסעים לאפסון ההליכון שלה. לאחר מכן, אחת הדיילות הפנתה לתובעת שאלות בוטות החודרות לפרטיותה ונוגעות למוגבלותה. בטיסה חזרה, הדייל הראשי סירב להעלות את ההליכון למרות שהובהר לו כי הנוסעת אינה יכולה להתנייד בלעדיו.

מטוס אל-על
NIR ELIAS/רויטרס

הנוסעת ניסתה לפנות בעניין לשירות הלקוחות של אל-על והביאה מסמכים רפואיים המוכיחים שאינה יכולה להתנהל ללא ההליכון. בתשובתה החברה התעקשה כי זו המדיניות, והבהירה לא' שהיא תאלץ לרכוש כרטיס טיסה נוסף אם תרצה לטוס עם ההליכון. עוד נטען בכתב התביעה, כי הנוסעת שילמה על שני כרטיסים גם בטיסות שלא היו מלאות ולחברה לא היה נגרם הפסד כספי. זאת בניגוד לטענת החברה שאין מקום בטיסה.

אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: "תביעה זו היא נדבך נוסף בפעילותה של נציבות השוויון להנגשת המרחב הציבורי עבור אנשים עם מוגבלות, למניעת הפליה וליצירת חברה שוויונית ומכילה באמת. נשמח לקבל פניות מאנשים עם מוגבלות שמרגישים מופלים בכל תחום בחייהם, ולסייע להם בכלים העומדים לרשותנו".

מאל-על נמסר בתגובה: "התביעה מתנהלת בבית המשפט ועל כן איננו מתייחסים לכך בתקשורת". 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו