טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

זינוק של כ-30% במספר תלמידי י"ב הלומדים חמש יחידות מתמטיקה לעומת השנה שעברה

לפי נתוני משרד החינוך, בתשע"ז לומדים 16,644 תלמידים ברמה זו במתמטיקה, נתון כמעט כפול לעומת 2012. כמו כן, 268 סטודנטים להוראת המקצוע החלו השנה את הכשרתם, פי 4 מאשתקד

תגובות

16,644 תלמידי כיתה י"ב לומדים השנה ברמה של חמש יחידות לימוד במתמטיקה, עלייה של כ-4,000 תלמידים לעומת השנה שעברה, כך לפי נתוני משרד החינוך שפורסמו הבוקר (רביעי). ב-2012 ניגשו ל-5 יח"ל מתמטיקה 8,869 תלמידים בלבד, כמעט מחצית מהנתון לשנה הנוכחית.

במשרד החינוך אמרו כי העלייה במספר הניגשים לחמש יח"ל משנת תשע"ו (אז ניגשו 12,864 תלמידים) לתשע"ז מהווה הישג משמעותי. זאת, כיוון שהמשרד עבר את היעד שהציב לעצמו - גידול של 2,500 תלמידים. בשנת הלימודים תשע"ה עמד מספר הלומדים לחמש יח"ל בכיתה י"ב על 11,300 תלמידים, בתשע"ד על 9,500 ובתשע"ג 9,185.

השר בנט במסיבת עיתונאים במשרד החינוך בתל אביב, היום
מוטי מילרוד

לפי נתונים שהציג המשרד, בשנתיים האחרונות נפתחו כ-160 מגמות חדשות ל-5 יח"ל מתמטיקה בבתי ספר שבהם לא לימדו קודם את המקצוע ברמה זו. רבים מתלמידי בתי הספר הללו הם מהשכבות חלשות. כך למשל, בשני העשירונים התחתונים נפתחו השנה כיתות לחמש יחידות לימוד ב-65 בתי ספר, וכך גם בעשירונים האמצעיים. בעשירונים החזקים נפתחו כיתות ב-29 בתי ספר בלבד.

כחלק מהפעולות לחיזוק לימודי המתמטיקה, תקצב משרד החינוך כאלפיים שעות לימוד לטובת תגבור ולמידה בקבוצות קטנות ברמה זו. כמו כן, 53 בתי ספר קיבלו תוספות תקציביות ללמידה בקבוצות קטנות וחיזוק תלמידים מצטיינים של שלוש יח"ל במטרה להעבירם לארבע יח"ל.

לפי הנתונים, 268 סטודנטים החלו השנה את ההכשרה באוניברסיטאות להוראת מתמטיקה ברמה של 5 יח"ל, לעומת 73 סטודנטים בלבד שהחלו את ההכשרה בשנת תשע"ו. 

משרד החינוך הציג במסיבת עיתונאים שכינס נתונים נוספים, שלפיהם חלה עלייה בלומדי 5 יח"ל גם ביישובים בפריפריה הגיאוגרפית או החברתית. כך למשל, בירוחם עלה מספר לומדי 5 יחידות מ-9% ב-2015 ל-20% השנה; בבית שאן עלה הנתון מ-9% ל-15% באותן שנים; באופקים מ-2% ל-6%; ברהט מ-0% ל-3%; בשפרעם מ-6% ל-11% ובאשקלון מ-10% ל-17%.

גם בערים הגדולות נראו עליות משמעויותיות - בבאר שבע עלה מספר לומדי 5 יחידות מתמטיקה מ-8% ב-2015 ל-13% השנה; בחיפה מ-17% ל-23%; בראשון לציון מ-13% ל-25%; בתל אביב-יפו מ-12% ל-17% ובירושלים מ-7% ל-10%. 

אחת הסיבות לעלייה, כפי שהוצגה במסיבת העיתונאים, היא עידוד תלמידים רבים שלא לנשור מ-5 יח"ל ל-4 יחידות במעבר מכיתה י' לי"א. במסיבת העיתונאים ציין בנט כי "רמת הנשירה בין כיתה י' לי"א מ-5 יחידות ל-4 יחידות היתה 30%. את זה צמצמו ל-10%". ואולם, משרד החינוך לא סיפק נתונים לגבי מספר התלמידים שעברו מלימודי 3 יח"ל מתמטיקה ל-4 יחידות לימוד. 

שר החינוך נפתלי בנט, שהרחיב את התוכנית לעידוד לימודי חמש יחידות לימוד, אמר כי "באופקים לומדים כיום פי שישה תלמידים בחמש יחידות בהשוואה ללפני שלוש שנים בלבד. מצב דומה אנו רואים גם במגזר הערבי והבדואי. אני מדמיין את כמות הרופאים, המהנדסים והחוקרים שיהיו כאן בעוד שנים ספרות, בודדות ובוגרי בתי הספר בפריפריה הגאוגרפית והחברתית, והלב מתחמם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות