בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פער של 50 נקודות בציוני הפסיכומטרי של מורים במרכז לעומת הפריפריה

ממוצע הציונים של מורים בפריפריה עומד על 469 נקודות, לעומת 517 נקודות בממוצע למורים במרכז הארץ. פערים ניכרים גם בציוני המורים בחינוך היסודי, הנמוכים לעומת עמיתיהם בתיכונים

16תגובות
קורס הכנה לפסיכומטרי בתל אביב, בפברואר
עופר וקנין

מורים המלמדים בפריפריה משיגים ציונים נמוכים יותר בבחינה הפסיכומטרית לעומת מורים המלמדים במרכז, בפער המגיע לכ-50 נקודות בממוצע, כך דיווחה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב עובדי הוראה בפריפריה עומד על 469 נקודות, לעומת 517 נקודות בקרב עובדי הוראה במרכז הארץ. הציון הארצי הממוצע עמד ב-2016 על 545.

הנתונים, המתייחסים לעובדי הוראה עד גיל 40, מעידים על שיפור בציוני הפסיכומטרי של המורים בשנים האחרונות, אולם פער הציונים בין הפריפריה למרכז הולך וגדל. פער דומה מתגלה גם בהשוואה בין ציוני הפסיכומטרי של מורים ביישובים ברמה חברתית-כלכלית נמוכה לעומת אלו בעלי רמה חברתית-כלכלית גבוהה.

על אף שמשרד החינוך קבע רף ציונים הנדרשים לקבלה למכללות לחינוך, ישנם מוסדות בפריפריה המתמודדים עם מחסור במועמדים ונאלצים להוריד את הרף כדי להמשיך לקבל תקציבים ולהתקיים.

נשיאת מכללת אורנים לחינוך, פרופ' יערה בר און, אמרה ל"הארץ" כי "הצלחה בבחינה הפסיכומטרית - שמשקפת כישורי למידה - אינה מעידה שסטודנט להוראה יהפוך בהכרח למורה טוב. עם זאת, אפשר להניח שאם נבחן אינו יודע איך ללמוד, הוא גם לא יידע כיצד ללמד". לדבריה, המחקר בתחום הוכיח שאחד הגורמים החשובים ביותר בצמצום פערים בחברה הוא כוח ההוראה באזורים המוחלשים שלה, ו"הנתונים הללו מראים שמשרד החינוך צריך לעודד יותר מורים טובים להגיע לאזור החלשים".

הפערים במערכת החינוך ניכרים גם בנתונים אחרים בסקירת הלמ"ס. כיום, הציון הכללי הממוצע בפסיכומטרי של מורים בבתי ספר ערביים הוא 448 נקודות, לעומת 513 בחינוך הממלכתי ו-501 בחינוך הממלכתי-דתי. נתון נוסף מצביע על פערים ניכרים בציוני המורים בחינוך היסודי, בכל הזרמים, לעומת עמיתיהם בתיכונים. בקרב מורים למתמטיקה, למשל, ממוצע הציונים בפרק הכמותי בבחינה הוא 102 בקרב אלה המלמדים ביסודי, לעומת 117 בתיכונים. בקרב המורים לאנגלית, ממוצע הציונים בפרק בשפה זו בבחינה הוא 101 בקרב המלמדים ביסודי, לעומת 113 בתיכונים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו